اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا در روز گذشته + تحلیل فنی

قیمت طلا در روز گذشته سقوط بسیار شدیدی را نشان داد و پایین ترین قیمت روز های اخیر رسید. حال بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که فلز زرد همچنان به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت طلا، طلا پس از ناکامی اخیر خود برای افزایش به بالای ۱۴۰۰ دلار کاهش شدیدی را نشان داد و هم اکنون در محدوده ۱۸۲۱ تا ۱۸۲۵ دلار در حال نوسان است. در لحظه نگارش این خبر قیمت هر اونس طلای جهانی با ۳ دلار افزایش در عدد ۱۸۲۵ دلار در حال معامله می باشد.

در صورتی که قیمت طلا همچنان به روند نزولی خود ادامه داده و حرکت پایداری در زیر ۱۸۲۰ دلار انجام دهد، حرکت کاهشی آن تشدید شده و روند نزولی ادامه پیدا خواهد کرد.

قیمت طلا

از طرف دیگر ارزش شاخص دلار به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و به پایین ترین حد چند روز اخیر رسیده است. کاهش ارزش دلار یکی از عواملی است که مانع از افت شدید تر قیمت طلا و دیگر کالاهای دلاری شده است.

داده های اقتصادی اخیر ایالات متحده نشان داد که رشد اقتصاد در شرایط خوبی قرار داشته و از نگرانی سرمایه گذاران درباره کاهش رشد اقتصادی کاست. این موضوع به نوبه خود به بانک مرکزی آمریکا اجازه می دهد که سیاست افزایش نرخ بهره خود را ادامه دهد.

از منظر فنی قیمت طلا روند مشخصی نداشته و در حال نوسان است. در صورتی که طلا حمایت ۱۸۲۰ دلار که پایین ترین قیمت چند روز اخیر است را از دست بدهد، تا ۱۸۰۵ دلار کاهش خواهد یافت که سطح حمایت بعدی طلا به شمار می رود.

از طرف دیگر طلا برای اینکه بار دیگر روند صعودی خود را احیا کند، نیاز به کاتالیزور جدیدی داشته و باید از مقاومت کلیدی ۱۸۵۷ دلار عبور کند. پیش از آن نیز طلا باید مقاومت ۱۸۴۰ دلاری را پشت سر بگذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد