اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 علامت مهم که شما می گویند سکته مغزی کرده اید

بسیاری از بیماری ها مانند سکته مغزی اگر به موقع شناسایی شوند و تحت درمان قرار بگیرند می توانند از روی دادن اتفاق بسیاری بدی جلوگیری کنند.

به گزارش سایت طلا، از علائم سکته مغزی می تواند ناتوانی ناگهانی در صحبت کردن باشد؛ اما، اغلب نشانه های ظریف و به همان اندازه خطرناک دیگری وجود دارند که نادیده گرفتن آن می تواند منجر به تاخیر در دریافت مراقبت های پزشکی شده و موثرترین درمان های سکته مغزی را کاملاً بی فایده کند.

دریافت مراقبت های پزشکی به موقع می تواند شانس زنده ماندن در سکته مغزی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، زیرا برخی از درمان ها تنها در چند ساعت اول پس از تجربه سکته مغزی موثر هستند. این 6 علامت کمتر واضح زیر می تواند نشانه ی سکته قریب الوقوع باشد.

1.فلجی عضلات صورت

فلجی عضلات صورت برای افرادی که تقریباً سکته مغزی را تجربه می کنند و در افراد پس از سکته مغزی شایع است. این اتفاق زمانی می افتد که عصب های کنترل کننده بخشی از عضلات و ماهیچه صورت آسیب می بینند در حالی که بقیه اندام ها هنوز به طور کامل کار می کنند.

فلج شدن صورت

2.استفراغ

تهوع و استفراغ یکی از شایع ترین علائم در بیماران سکته مغزی است. سکته مغزی که در مخچه (قسمتی از مغز که حرکت را کنترل می کند) رخ می دهد، باعث واکنش های غیرعادی سر و بالای بدن می شود. حالت تهوع به طور کلی به دنبال این نوع سکته اتفاق می افتد.

3.سرگیجه

سرگیجه در اثر سکته مغزی حاد ساقه مغز ایجاد می شود. معمولاً این علامت با فلجی صورت همزمان اتفاق نمی افتد. از آنجایی که سردردها شایع هستند، حتی در بیمارستان هم امکان تشخیص اشتباه با بیماری دیگر وجود دارد.

4.بی حسی
یکی دیگر از علائم شایع سکته مغزی، که اغلب نادیده گرفته می شد، بی حسی است. قبل از سکته مغزی، فرد به احتمال زیاد احساس بی حسی در یکی از بازوها یا پاهای خود می کند. یکبار دیگر، این علامت نیز بعلت شایع بودن می تواند توسط متخصصان پزشک هم اشتباه تشخیص داده شود.

سکته مغزی

5.تعادل نامناسب

از دست دادن تعادل درست قبل از سکته مغزی و حتی در طول یا بعد از روند بهبودی نیز رخ می دهد. تعادل معمولاً در اثر سکته مغزی مختل می شود و باعث می شود که فرد در حین حرکت دچار ناپایداری یا سرگیجه شود. با ترمیم مغز ، بیماران می توانند تعادل خود را بازیابند.

6.لکنت زبان

لکنت زبان یکی از شایع ترین علائم سکته مغزی و پس از سکته مغزی است .این علامت به این دلیل است که مبتلایان به سکته مغزی که از فلج صورت رنج می برند، کنترل خود را روی ماهیچه های صورت خود از دست خواهند داد که بر حرکت فک و زبان تأثیر می گذارد. گفتاردرمانی می تواند به بیماران کمک کند مهارت های ارتباطی خود را بازیابند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد