اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر همراه با مصرف دارو قهوه بنوشیم چه اتفاقی در بدنمان خواهد افتاد؟ (بخش اول)

نوشیدنی ها و غذا های مختلف می تواند با دارو ها تداخل ایجاد کرده و عوارضی را به دنبال داشته باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا از تاثیر خوردن قهوه و دارو های مختلف در فاصله ای نزدیک آگاه شوید.

به گزارش سایت طلا، تحقیقات جدید نشان داده است که نوشیدن قهوه در فاصله ای نزدیک با مصرف برخی از دارو ها می تواند عوارض مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دارو های تیروئید

دارو های تیروئید را باید با معده خالی مصرف کرد و حداقل تا نیم ساعت بعد از آن از مصرف هر چیزی پرهیز کرد. دلیل این موضوع نیز جذب دارو تیروئید توسط بدن است که با خوردن چیز های دیگر مختل می شود.

تیروئید

دارو های پوکی استخوان

مصرف قهوه در فاصله ای نزدیک با مصرف دارو های پوکی استخوان باعث کاهش اثر بخشی دارو ها شده و می تواند روند درمان شما را کند و یا مختل کند؛ در نتیجه بهتر است نوشیدن قهوه را به زمان دیگری موکول کنید.

پوکی استخوان

دارو های ضد رفلاکس معده (آنتی اسید)

داروهای رفلاکس اسید زمانی بهترین اثر را دارند که اول صبح، پیش از خوردن یا نوشیدن چیزی مصرف شوند. علاوه بر این قهوه حالتی اسیدی داشته که می تواند به شکل مستقیم بر روی دارو یا فرایند درمان تاثیر گذار باشد.

رفلاکس معده

دارو های تورم پا

کافئین موجود در قهوه باعث کم اثر شدن هورمونی می شود که وظیفه نگه داشتن آب در بدن را دارد؛ به معنایی دیگر قهوه یک نوشیدنی ادرار آور است. در نتیجه نوشیدن قهوه همراه با دارو هایی که وظیفه ادرار آوری دارند (مانند دارو های تورم پا) باعث تشدید اثر این دارو ها شده و ممکن است اختلال دارویی ایجاد کند.

تورم پا

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد