اونس طلا2316.07
مظنه14,806,000
18 گرم3,417,900
ارزش سکه33,357,918
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

با این کارها ماشین خودتان را زودتر خراب کنید

استفاده روزانه و اطلاعات کم ما در مورد نحوه نگهداری خودرو، می‌تواند باعث خسارت زدن ناآگاهانه به ماشین شود. اگر میخواهید آن را سالم و تمیز نگه دارید این اشتباهات را مرتکب نشوید.

استفاده روزانه و اطلاعات کم ما در مورد نحوه نگهداری خودرو، میتواند باعث خسارت زدن ناآگاهانه به ماشین شود. اگر میخواهید آن را سالم و تمیز نگه دارید این اشتباهات را مرتکب نشوید.

عدم نظافت خودرو

نظافت خودروی بسیار ضروری است . گرد و غبار و رطوبت رنگ خودرو را خراب میکند و لکههایی روی بدنه ایجاد میکند که پاک کردن آنها بسیار سخت است. فیلترهای تمیز نشده با سطوح بالای دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن می توانند هوای داخل خودرو را برای تنفس بسیار خطرناک کند.

اهمیت ندادن به برف پاک کن ها

هنگام شستن ماشین، برف پاک کن شیشه جلو را فراموش نکنید. خاک ، گرد و غبار و حتی شن میتواند در تیغههای برف پاک کن، جمع شود و شیشه را خراش دهند .

پر کردن بیش از حد مخزن

بسیاری از مردم باک خودرو را بیش از اندازه پر میکنند. اما این عادت بسیار اشتباه است . زیرا اگر بنزین بیرون بریزد، آثارش روی رنگ خودرو می ماند و لک می اندازد.

سرعت بیش حد برای عبور از دست انداز و چاله

انجام این کار با سرعت بالا باعث لرزش خودرو می شود. تعادل و تراز، سیستم تعلیق، بدنه، چرخها و لاستیکها با انجام این کار آسیب می بینند. برای جلوگیری از خسارت به خودرو، سرعت خود را کم کنید و به جاده توجه کنید.

استفاده از آب به جای ضد یخ

اگرچه آب سالها بهعنوان خنککننده اصلی در خودروها استفاده میشد، ضدیخ دارای چندین ویژگی است که بهتر از آب عمل میکند.

چک نکردن زیر خودرو

همه قسمت های ماشین ما مهم است، چه قسمت هایی که دیده می شوند و چه قسمت هایی که دیده نمی شوند. گرد و غبار بیش از حد، آب، نمک، شن و ماسه و موارد دیگر، باعث میشود که قسمت زیرین خودروی شما زودتر ساییده شود.

محافظت نکردن در برابر آب و هوا

از روکشهایی استفاده کنید که به هوا اجازه عبور داده و از خودرو در برابر عوامل خارجی مانند اشعه ماوراء بنفش محافظت میکند. این کار از ایجاد لکه روی رنگ و تغییر رنگ داخل خودرو جلوگیری میکند.

استفاده از شیشه پاککنهای خانگی برای تمیز کردن شیشههای جلو

اکثر شیشهشویهای خانگی حاوی آمونیاک هستند و این ماده شیمیایی برای قسمتهای مختلف خودرو مضر است. توصیه میشود از محصولاتی که مخصوص خودروها است یا آب مقطر ، و همچنین از پارچههای میکروفیبری که فقط برای این منظور استفاده میشوند، استفاده کنید.

استفاده نکردن طولانی مدت از خودرو

حرکت برای سالم ماندن ماشین، بسیار مهم است، درست مانند بدن شما. اگر میدانید که بیش از یک ماه از ماشینتان استفاده نخواهید کرد، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که فردی را که به او اعتماد دارید بگذارید تا یک بار در هفته خودرو را روشن کند. فقط موتور را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روشن کنید. این کار به روغن موتور و شارژ مجدد باتری کمک می کند.

استفاده از باتری ارزان قیمت

مناسبترین لوازم با یک برند خوب را بخرید، حتی اگر گرانتر باشند. هنگام انتخاب باتری به تاریخ ساخت، گارانتی، و آمپر و ولتاژو میل لنگ توجه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد