اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترفند های عجیب و علمی برای آرام شدن در موقعیت های استرس زا

استرس می‌تواند باعث بسیاری از مشکلات، از جمله سردرد، مشکلات قلبی، و حتی دیابت شود، بنابراین باید تا آنجایی که می‌توانیم آن را کاهش دهیم.

استرس میتواند باعث بسیاری از مشکلات، از جمله سردرد، مشکلات قلبی، و حتی دیابت شود، بنابراین باید تا آنجایی که میتوانیم آن را کاهش دهیم. برخی از تکنیکها و تمرینها میتوانند به ما کمک کنند تا به یک زندگی متعادلتر و شادتر برسیم و همچنین میتوانند افکار مضطرب ما را آرام کنند.

استفاده ازتکنیک های جدید در تنفس

۲ تا انگشت خود را در زیر یا روی پل بینی قرار دهید و چند نفس عمیق بکشید. تمرین دیگر این است که هنگام تنفس، گوشهایتان را بگیرید و حتی میتوانید برای راحتی بیشتر دستهایتان را جلوی سینهتان روی هم قرار دهید.

روی زبانتان نمک بزنید

این ترفند ممکن است کمی بد به نظر برسد، اما به گفته کارشناسان، میتواند به خوبی کار کند. فقط باید مقدار کمی نمک روی زبانتان بریزید . طعم نمک می تواند توجه شما را از افکار استرس زا منحرف کند. نوشیدن مقداری آب نیزمیتواند به کاهش اضطراب شما کمک کند.

یک چیز سرد، مانند کیسه یخ را روی سینه خود قرار دهید

یکی دیگر از ترفندهای ضد اضطراب که بسیار ساده و در دسترس است، یخ زدن عصب واگ شما است. عصب واگ از سر شما به سمت قفسه سینه می رود و نقش بسیار مهمی در تنظیم سیستم عصبی دارد. دوش گرفتن با آب سرد، شستن صورت و قفسه سینه در آب یخ، یا قرار دادن کیسه یخ روی سینهو نگه داشتن آن برای چند دقیقه باعث کاهش اضطراب می شود.

یک قطعه یخ را در کف دست خود قرار دهید

کف دست خود را باز کنید و یک قطعه یخ در آن قرار دهید، سپس دست خود را مشت کنید. احساس سرما حواس تان را پرت می کند و مجبورتان می کند دیگر به آن مسئله فکر نکنید .

طناب بزنید

شاید خنده دار به نظر برسد که واقعا چطور می شود زمانی که استرس داریم به فکر طناب زدن بیوفتیم ؟ توجه کنید که این روش ها برای افرادی است که واقعا قصد دارند اضطراب خود را کاهش دهند. این تمرین کوچک می تواند اضطراب را کاهش دهد و حواس شما را از موقعیت استرس زا ، پرت کند. پیدا کردن ریتم و تمرکز روی دقت پرشهایتان تقریباً میتواند مثل مدیتیشن عمل کند.

برای آرام کردن افکار استرس زا ، زبان خود را آرام کنید

این تکنیک دیگری است که فقط زبان شما را درگیر می کند. برای شروع، چشمان خود را ببندید و زبان خود را برای چند ثانیه روی سقف دهان خود فشار دهید. سپس اجازه دهید زبانتان پایین بیاید و کف دهانتان را لمس کنید. اجازه دهید زبانتان شل شود و اگر دوباره منقبض شد، مراحل را مجدد تکرار کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد