اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا در دست فروشندگان، قیمت طلا به کدام سو خواهد رفت؟

طی هفته گذشته بازار طلا با عوامل نزولی متعددی رو به رو شد اما با این حال توانست نسبتا پایدار باقی مانده و نوسان کمی را از خود نشان دهد. با این وجود می توان گفت که در حال حاضر بازار در دستان فروشندگان قرار گرفته است.

به گزارش سایت طلا، بازار طلا امروز با قیمت 1840 دلار به ازای هر اونس طلا، باز شد اما تا این لحظه یک افت جزئی از خود نشان داده و قیمت آن به 1839 دلار رسیده است. به گفته تحلیلگران قیمت طلا محدودیت های بسیاری برای صعود داشته و پیش بینی می شود در همین محدوده نوسان کند.

در حالی که تورم ایالات متحده در بالاترین سطح خود طی 40 سال اخیر قرار گرفته است، بانک مرکزی این کشور یا همان فدرال رزرو برای کنترل تورم اقدام به افزایش نرخ بهره کرد. فدرال رزرو طی هفته گذشته نرخ بهره را در یک اقدام بی سابقه به میزان 75 واحد پایه افزایش داد که به عنوان یک باد مخالف کلیدی برای طلا به شمار می رود.

قیمت طلا برای صعودی شدن نیاز دارد تا ابتدا بالاتر از میانگین 200 روزه خود در نقطه 1843 دلار قرار بگیرد. صعود به بالای این نقطه می تواند بار دیگر روند نزولی را زنده ساخته و طلا را با مقاومت بعدی در نقطه 1848 دلار مواجه سازد.

در صورتی که قیمت طلا به شکل پایداری بالاتر از 1848 دلار قرار بگیرد به وسیه مقاومت روانی 1850 دلار به چالش کشیده خواهد شد که یک سد محکم برای صعود بیشتر به شمار می رود. بالاتر از آن نیز طلا در نقطه 1858 دلار دارای مقاومت بوده که روند صعودی را آزمایش می کند.

از طرف دیگر قیمت طلا ابتدا در نقطه 1834 دلار حمایت خواهد شد که پایین ترین قیمت روز جمعه به شمار می رود. افت بیشتر می تواند طلا را به حمایت بعدی آن در نقطه 1830 دلار کاهش دهد. در صورتی که بازار طلا با فروش شدیدی مواجه شود قیمت طلا در نقطه 1816 دلار پشتیبانی خواهد شد و پایین تر از آن نیز حمایت 1810 دلار مانع از افت بیشتر قیمت طلا می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد