اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حقایقی جالب درمورد بدن انسان که کاملا اشتباه هستند

یکی از دروغ های معروف که رد شده این است که انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند.

یکی از دروغ های معروف که رد شده این است که انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند.

تراشیدن مو باعث ضخیم تر شدن و رشد سریع آن میشود

وقتی موهایتان مجدد رشد می‌کند، موها ضخیم تر و تیره‌تر است. زیرا موهای جدید هنوز در معرض نور خورشید و مواد شیمیایی که رنگ آن را روشن می‌کنند قرار نگرفته است و به این معنا نیست که تیغ‌ باعث می‌شود موهای شما تیره‌تر، ضخیم‌تر و سریع‌تر رشد کند.

همه انسان ها هر سال، در خواب 8 عنکبوت را می خورند

عنکبوت‌ها علاقه‌ای به بالا رفتن از ما و رفتن به دهان ما هنگام خواب ندارند. به این دلیل که نفس‌های سنگین و خروپف ما برای آن‌ها خیلی زجرآور است. ممکن است شما را ببینند و از شما بالا بروند اما میدانند اگر به داخل دهان انسان بروند ،می میرند.

شکستن قلنج انگشت باعث آرتروز میشود

دلیل صدای انگشتان ما هنگام کشش یا خم کردن آن این است که مایع سینوویال (داخل آنها) که به شکل حباب است میترکد. این مایع مفاصل ما را نرم می کند و تمام فشار ناشی از شکستن قلنج را میتواند تحمل کند. گرچه این کار باعث آرتروز نمی شود اما باعث ضعیف‌تر شدن دست شما می شود.

هویج بینایی را تقویت میکند

هویج منبع عالی ویتامین A است که به بهبود دید در شب کمک میکند. اما یک فرد برای دریافت ویتامین A نیازی ندارد که فقط هویج بخورد، زیرا می‌توان آن را از غذاهای دیگر هم دریافت کرد. آب هویج را با نوعی چربی ترکیب کنید تا تمام ویتامین A را جذب کنید.

هویج بینایی را تقویت میکند

زبان ما دارای 6 بخش چشایی است

همه مناطق زبان ما می‌توانند طعم‌ها و مزه‌های مختلفی را که در غذاها وجود دارد، تشخیص دهند. زبان ما دارای 5000 تا 10000 عصب چشایی است که در سرتاسر زبان وجود دارد.

دندان های سفید یعنی دندان ها سالم است

دندان‌های هر کسی متفاوت است و رنگ سفید آن‌ها به معنای سالم بودن آن‌ها نیست. دندان ها براساس ژنتیک باهم از نظر رنگ و نحوه قرارگیری در دهان متفاوت هستند که البته عوامل بیرونی مانند مصرف دخانیات و تغذیه روی آنها تاثیر میگذارد اما این دلیل خوبی برای تشخیص سالم بودن دندان ها نیست.

هنگام عطسه قلب شما می ایستد

وقتی قبل از عطسه نفس می‌کشید، فشار قلبتان افزایش می‌یابد و بعد از عطسه کاهش می‌یابد. بنابراین، به طور طبیعی، ضربان قلب شما هنگام عطسه تغییر می‌کند و شما احساس میکنید که قلبتان لحظه‌ای می‌ایستد. مطمئن باشید که ضربان قلب شما درحالت عادی است و هر بار که عطسه میکنید، متوقف نمی‌شود.

بلافاصله بعد از خوردن غذا نباید شنا یا حمام کرد

اینکه شنا یا حمام باعث ترکیدن آپاندیس میشود یک باور اشتباه است . در بدترین حالت دچار سنگینی وگرفتگی معده می شوید . احساس سنگینی هنگام شنا یا حمام کردن آزاردهنده است اما هیچ مشکلی برای سلامتی ندارد.

خون ما در رگ هایمان، آبی است

برخی از افراد وقتی پوستشان را می بینند فکر میکنند که خون در رگ هایشان آبی است. این فقط یک توهم بینایی است .خون در داخل رگ‌های ما قرمز تیره است و وقتی بیرون می آید به رنگ قرمز گیلاسی در می‌آید.

خون ما در رگ هایمان، آبی است

اگر آدامس قورت دهید، 7 سال در معده باقی می‌ماند

درست است که آدامس در معده شما هضم نمی‌شود، اما مانند هر غذای دیگری از بدن شما خارج می‌شود. مطمئناً ۷ سال در معده ما باقی نمی‌ماند، و بعد از ۷ روز از معده خارج می شود. با این حال، بلعیدن آن خوب نیست، زیرا آدامس خصوصا در کودکان ، روده‌ها را مسدود میکند و باعث یبوست میشود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد