اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حقایق شگفت انگیز بدن انسان که نمی دانستید

بدن انسان به همان اندازه که پیچیده است، جذاب است. سیستم‌های کوچک ما در یک واکنش زنجیره‌ای از پاسخ‌ها با یکدیگر تعامل دارند، که یا توسط محیط یا از طریق تصمیمات شخصی ما ایجاد می‌شود.

بدن انسان به همان اندازه که پیچیده است، جذاب است. سیستمهای کوچک ما در یک واکنش زنجیرهای از پاسخها با یکدیگر تعامل دارند، که یا توسط محیط یا از طریق تصمیمات شخصی ما ایجاد میشود. هزاران سال است که مورد مطالعه قرار گرفته است، اما ما هنوز در حال کشف چیزهای جدیدی درباره آن هستیم.

با افزایش سن، مغز شما کوچک میشود

مغز شما زمانی که در ۳۰ یا ۴۰ سالگی هستید شروع به کوچک شدن میکند و در ۶۰ سالگی افزایش مییابد. برخی از بخشهای حافظه شما سریعتر از سایر بخش های مغزکاهش مییابد. با افزایش سن، این وضعیت بدتر میشود.

گرچه پیرشدن اجتنابناپذیر است،اما شما میتوانید با فعال بودن، تغذیه مناسب و کاهش استرس به سلامت ذهن خود کمک کنید.

وظیفه موهای اطراف ناف شما، گرفتن پرز است

پرز در ناف از موهای روی شکم می آید. کثیفی ناف از سلولهای مرده پوست، الیاف لباس، عرق و سایر مواد زائد تشکیل شده است. از آنجایی که مردان در آن ناحیه موهای بیشتری دارند، دارای پرز اضافی ناف هستند. افرادی که موهای بدنشان ضخیمتر و بلندتر است، بیشتر دچار این پرزها میشوند. ناف خود را مرتب تمیز کنید.

وقتی در خواب عمیق هستید، احساس بویایی ندارید

افراد در حالت REM نمی توانند چیزی را بو کنند. شما با بوی غذا بیدار نمیشوید. زیرا در خواب عمیق نمی توانید چیزی را تشخیص دهید و نمی توانید از حس بویایی خود استفاده کنید.

بیشترخاطرات شما، ساخته ذهنتان هستند

در حالی که باور داریم، خاطراتمان مانند دوربینی هستند که هر حادثهای را با جزئیات دقیق ضبط میکند و مطمئن هستیم دقیقاً همان اتفاق افتاده است، واقعیت این است که آنها کاملا درست نیستند. شما قطعات را به طور تصادفی کنار هم قرار می دهید و به مرور زمان آنها را تغییر میدهید. برای پر کردن «شکافها»، ذهن یک فرد برداشتهایی را درست می کند که واقعاً اتفاق نیفتاده است.

ریه های راست و چپ شما با هم متفاوت است

بخشی از ریه سمت چپ شما به ۲ قسمت تقسیم میشود، در حالی که ریه سمت راست شما به ۳ قسمت تقسیم میشود. ریه چپ نیز کمی کوچکتر است تا فضایی برای قلب شما ایجاد کند. ریه های انسان بیش از ۳۰۰ میلیون کیسه هوا یا آلوئول و بیش از۱۵۰۰ مایل راه هوایی دارد.

چشم سریعترین عضله در بدن است

چشم میتواند به سرعت در همه جهات حرکت کند و همین امر باعث میشود سریعترین حرکات را انجام دهد. سریعتر از سایر ماهیچهها حرکت کند و میتواند ماهیچههای دیگر را به حرکت وادار کند. میانگین سرعت حرکت ۱۵-۲۰ در دقیقه است.

تتو روی پوست شما نیست، بلکه در سیستم ایمنی بدن شما است

جوهر تاتو در منافذ میکروسکوپی زیر سطح پوست قرار میگیرد که طرح تتو را همیشگی میکند. اولین خالکوبی باعث میشود سیستم ایمنی بدن شما گلبولهای سفید خون را افزایش بدهد تا از عفونت جلوگیری کند. به همین خاطر بدن برای تتوی بعدی گلبول های سفید خونی مخصوص به جوهر تتو را دارد و احتمال عفونت کاهش می باید.

کدام واقعیت برای شما شگفتانگیزتر بود؟ چند مورد از اینها را قبلاً می دانستید؟

نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد