اونس طلا2313.69
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

راه هایی برای تمیزکردن گوش

به غیر از گوش پاک کن، بعضی افراد از سنجاق سر، موچین، خودکار و حتی نی استفاده می‌کنند تا گوش‌های خود را تمیز کنند.

به غیر از گوش پاک کن، بعضی افراد از سنجاق سر، موچین، خودکار و حتی نی استفاده میکنند تا گوشهای خود را تمیز کنند. اما هیچکدام از این وسایل برای پاک کردن گوش مؤثر نیستند، بهویژه گوش پاک کن که نه تنها مفید نیست، بلکه ضررهم دارد.

آسیب به گوش میانی

گوش پاک کن میتواند باعث پارگی پرده گوش شوند. حدود ۷۳ درصد از آسیبهای گوش با تمیز کردن گوش مرتبط هستند.

افزایش فشار به گوش داخلی

بسیاری از افراد میخواهند که جرم گوش را بیرون بیاورند فقط آن را به داخل کانال گوش فشار میدهند . در این مورد، تنها راه حل مشکل، مراجعه به دکتر است که میتواند جرم گوش را با استفاده از روشهای تخصصی خارج کند، که گاهی اوقات با درد همراه است.

ایجاد عفونت

یکی از مفیدترین خواص جرم گوش، به دام انداختن و مهار رشد باکتریهایی است که وارد گوش ما میشوند. آنها از آسیب جدی باکتری ها به گوش جلوگیری می کنند. وقتی از گوش پاک کن استفاده میکنیم و جرم گوش و باکتریها را به عمق گوش فشار میدهیم، که این کار باعث ایجاد عفونت میشود.

چرا ما به جرم گوش نیاز داریم؟

جرم گوش از ورود باکتری ها و چیزهای دیگر مانند حشرات و کثیفی به داخل گوش و از خشک شدن گوش و ایجاد خارش جلوگیری میکند. جرم گوش، هر زمانی که فعالیت میکنیم، از گوش خارج میشود. در واقع وارد مجرای خارجی گوش میشود، و با یک دوش ساده پاک میشود.

چگونه گوش های خود را با خیال راحت تمیز کنید

ثابت شده است که این ۲ روش موثرترین و ایمنترین روش برای پاک کردن جرم گوش است:

از قطره گوش استفاده کنید:

روغن بچه، روغن معدنی یا گلیسیرین است که باید آن را با احتیاط داخل گوش بریزید. این روغن میتواند جرم گوش را نرم کنند. روز بعد، با یک سرنگ در گوشتان آب گرم بریزید و سرتان را پایین بیاورید تا آب از آن خارج شود. سپس، باید از یک حوله تمیز برای تمیز کردن قسمت بیرونی گوش خود استفاده کنید.

از یک دستمال تمیز استفاده کنید:

هر بار که حمام میکنید، جرم گوش شسته میشود، اما میتوانید یک پارچه خشک بردارید، آن را خیس کنید و قسمت بیرونی گوش را تمیز کنید.

با این حال، چند روش تمیز کردن بدون نسخه وجود دارد که باید از آنها پرهیز کنید:

شمع گوش: این روش که بهعنوان مخروط گوش نیز شناخته میشود، بهصورت آنلاین بسیار محبوب است، اما به گفته پزشکان، اصلاً مؤثر نیست. از سوی دیگر، میتواند خطرناک باشد و حتی باعث سوختن موهای داخل گوش شود.

اشیاء مختلف: بسیاری از افراد از سر خودکار، کلیدها و سنجاقسر برای تمیز کردن گوشهای خود استفاده میکنند. همه این وسایل ممکن است در گوشهای شما گیر کند و باعث آسیب جدی به پرده گوش شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد