اونس طلا2336.32
مظنه14,486,000
18 گرم3,344,100
ارزش سکه32,636,958
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,500,000
ربع14,900,000

ترفند های ساده برای از بین بردن حشرات موذی

روبرو شدن با حشرات مو‌ذی بسیار آزاردهنده است خصوصا زمانی که در حال پرواز هستند. از طرفی آفت‌کش‌های شیمیایی بسیار سمی و مضر هستند و به مرور زمان تاثیرات بدی برسلامتی ما میگذارند.

روبرو شدن با حشرات مو‌ذی بسیار آزاردهنده است خصوصا زمانی که در حال پرواز هستند. از طرفی آفتکشهای شیمیایی بسیار سمی و مضر هستند و به مرور زمان تاثیرات بدی بر سلامتی ما میگذارند.پس بهتر است از مواد طبیعی و ایمن برای دفع حشرات استفاده کنیم.

سوسک

سوراخ های کوچک را ببندید و خانه خود را تمیز نگه دارید. سوسکها، براحتی از شکافها و چاه ها وارد خانه میشوند. . یک عدد پیاز را خرد کرده و یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید و این مواد را در گوشه و کنار خانه بریزید. هر روز اینکار را تکرارکنید تا دیگر هیچ سوسکی نبینید.

آفات گیاهان

۱/۲ فنجان فلفل تند را با ۱/۲ فنجان سیر یا پیاز مخلوط کنید، سپس آنها را مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر شود. خمیر را با۵۰۰میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. بگذارید ۲۴ ساعت در مکانی گرم بماند، آن را صاف کرده و گیاهان خود را با این مایع اسپری کنید تا حشرات موذی را از بین ببرید .

عنکبوت

این ترفند عنکبوتها را نمیکشد، اما آنها را دور نگه میدارد زیرا این حشرات بوی تند را دوست ندارند. ۵ تا ۱۰ قطره روغن نعناع را به ۲۰۰ میلیلیتر آب و ۴/۱ قاشق چایخوری مایع شوینده اضافه کنید، آن را خوب تکان دهید و هفتهای یکبار درهر جایی که فکر میکنید عنکبوت دارد اسپری کنید. روغن نعناع را می توان با روغن اکالیپتوس، سیترونلا، اسطوخودوس یا درخت چای جایگزین کرد.

مورچه ها

ظاهراً مورچهها از بوی دارچین متنفرند. مقداری پودر دارچین را در قسمتهایی از خانهتان که فکر میکنید مورچهها از آنجا وارد میشوند، بریزید. برای نتایج مؤثرتر، میتوانید مقداری اسانس بگیرید و آن را به پودر دارچین اضافه کنید. اگر نمیخواهید پودر دارچین را روی زمین بریزید و از چوب دارچین استفاده کنید.

کنه های گرد و غبار

آنها در گرد و غبار خانگی زندگی میکنند، مکانهای گرمتر را دوست دارنند مثل تخت خواب و بالشت.

۶ قاشق چایخوری روغن اکالیپتوس را با ۱.۵ قاشق چایخوری و پودر لباسشویی در ۱ سطل آب مخلوط کنید و با آن ملحفه و بالشت را را خیس کنید، سپس آنها را بشویید. آن را برروی چیزهایی که قابل شستشو نیستند، اسپری کنید و آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. اگر بوی روغن اکالیپتوس را دوست ندارید، میتوانید آن را با روغن درخت چای جایگزین کنید، که به همان اندازه در خلاص شدن از شر آفت مؤثر است.

شپشکها

شپشکها بوی برگ بو یا میخک را دوست ندارند. یک میخک یا یک برگ بو را روی قسمت بالایی و اطراف ظروف مواد غذایی مانند غلات، برنج و غیره و بیندازید تا دور شوند.

منجمد کردن یا گرم کردن غذاها نیز مؤثر است. اگر فکر میکنید که غذایتان شپشک میزند ، میتوانید غذا را تا ۱۴۰ درجه فارنهایت گرم کنید، یا میتوانید غذای آلوده را به مدت 3 روز در فریزر قرار دهید.

مگس ها

مگس ها از باکتری ها تغذیه می کنند و معمولاً در مناطق مرطوب زندگی می کنند. جالب است بدانید که مگس ها میتوانند در تصفیه خانههای فاضلاب، به تمیز کردن آب کمک کنند.

راه اول: برای خلاص شدن از شر آنها ، ابتدا باید سینک خود را تمیز و ضدعفونی کنید. ۱/۲ فنجان جوش شیرین و نمک را با ۱ فنجان سرکه مخلوط کنید و از آب گرم برای شستشوی مخلوط استفاده کنید.

راه دوم: یک کاسه را با سرکه سیب پر کنید و روی آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. با خلال دندان چند سوراخ در پوشش پلاستیکی ایجاد کنید. این ترفند برای مکانی که پروانه ها دارد، استفاده میشود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد