اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتحادیه عرب: کشورهای عربی می‌توانند به پایان بحران اوکراین کمک کنند

معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه کشورهای عربی موضعگیری بی‌طرف و مثبتی را در مورد بحران اوکراین در پیش گرفته‌اند، تاکید کرد که این کشورها می‌توانند در پایان بحران اوکراین نیز نقش ایفا کنند.

به گزارش سایت طلا ، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه با شبکه خبری العین اظهار کرد: اتحادیه کشورهای عربی موضعگیری محترمانه‌ای متکی بر بی‌طرفی مثبتی را در پیش گرفتند و روابط آنها با روس‌ها و اوکراینی‌ها و نیز با عموم کشورهای غربی خوب است.

زکی گفت: نقش کشورهای عربی می‌تواند عاملی کمک‌کننده برای پایان یافتن این جنگ باشد اما این به بیش از یک عامل و بیش از یک طرف نیاز دارد تا شرایط برای موفقیت اقدامات کشورهای عربی فراهم شود.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این اتحادیه فرستاده‌ای را برای بحران‌های بین‌المللی اعزام می‌کند یا نه، گفت: این احتمال وجود دارد و بحث بر سر نام فرستاده نیست.

او افزود: صحبت ما درباره یک گروه رایزنی است که در آن وزرای خارجه چند کشور حضور دارند و این گروه (الجزایر، مصر، عربستان، اردن، عراق، امارات و سودان) قدرتمندتر از یک فرستاده است و همگی آنها کشورهای بزرگ و با قدمتی هستند که دستی در دیپلماسی دارند.

گروه رایزنی عربی در ماه جاری میلادی از طریق ویدئو کنفرانس و در سطح وزرای خارجه خود نشستی درباره بحران اوکراین داشت و به بررسی تحولات این بحران و پیامدهای آن بر منطقه عربی پرداخت.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشستش در چارچوب ادامه اجرای ماموریت محول شده به آن از سوی شورای اتحادیه عرب برگزار شد و در آن راه‌های استمرار مشارکت در تلاش‌ها برای حل بحران بحث و بررسی شدند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد