اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

توقف ارسال پهپادهای آمریکایی به اوکراین

طرح دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای ارسال پهپادهای نظامی به اوکراین به دلیل نگرانی از دسترسی روسیه به فناوری نظارتی این پهپادها متوقف شده است.

به گزارش سایت طلا از رویترز، مقامات آگاه اعلام کردند، نگرانی‌ها از دسترسی روسیه به فناوریی راداری و نظارتی پهپادهای ‌ام کیو - ۱ سی در طول بازبینی ارائه این تجهیزات به اوکراین در پنتاگون مطرح شده است.

اکنون مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا درحال بررسی ارسال این پهپادها به اوکراین هستند.

پهپادهای پیشنهادی می‌توانند تا ۳۰ ساعت در هوا بمانند، داده‌های اطلاعاتی زیادی جمع‌آوری کنند و تا هشت موشک هل فایر را حمل کنند. طبق اسناد ارتش آمریکا، ارزش هر پهپاد حدود ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در این گزارش آمده است که مقامات در حال بررسی تعویض تجهیزات راداری و حسگرهای فعلی پهپادها با فناوری قدیمی‌تر و آسانتر هستند اگرچه انجام چنین اقدامی ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

به گزارش ایرنا، مقامات آگاه در ماه جاری اعلام کردند که آمریکا قصد دارد پهپادهایی به اوکراین تحویل دهد که می‌توانند به موشک‌های موسوم به "هل فایر" مسلح شوند و علیه نیروهای روسیه مورد استفاده قرار گیرند.

دان گتینگر یک کارشناس در شرکت "ورتیکال فلایت سوسایتی" گفت: پهپادهای‌ام کیو- ۱سی معمولا بسیار بزرگ‌تر از پهپادهای بایراکتار-تی بی‌۲ بوده و دارای ظرفیت، برد و پایداری بیشتری هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی دموکرات، در آخرین اقدام برای جنگ اوکراین، بودجه‌ ۴۰ میلیارد دلاری را با هدف تقویت ظرفیت نظامی ارتش این کشور در مقابله با روسیه، تصویب کرد.

به گزارش تارنمای نیوزویک، از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه، واشنگتن حدود ۵۳ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده است که از این میان ۳. ۸ میلیارد دلار مربوط به کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین می‌شود.

آمریکا تاکنون بیش از ۷۰۰ فروند پهپاد انفجاری موسوم به "سویچ بلید" را در بسته‌های نظامی ارائه شده به نیروهای اوکراینی قرار داده است.

از سوی دیگر پنتاگون ۱۲۱ فروند پهپادهای "فونیکس گوست" را در اختیار اوکراین قرار داده است. این پهپادها قابلیت‌های مشابهی با نوع"سویچ بلید" دارند اما آمریکا آن‌ها را با توجه به خواسته‌های اوکراین طراحی و تولید کرده است.

همچنین تاکنون، آمریکا بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین تحویل داده است. موشک‌های جاولین یک نوع موشک قابل حمل و هدایت شونده ضد تانک هستند که می‌توانند توسط سربازان حمل شده یا بر روی یک خودروی زرهی نصب شوند.

واشنگتن بیش از یک هزار و ۴۰۰ موشک استینگر که یک سامانه موشکی ضدهوایی است را به اوکراین تحویل داده است. علاوه بر این موشک‌ها، پنتاگون تعداد نامشخصی سامانه موشکی هدایت شونده لیزری و سامانه‌های هوایی کنترل از راه دور پوما، ۱۷ هزار رادار ضد توپخانه، ۴ رادار ضد خمپاره و ۲رادار نظارت هوایی را به اوکراین ارسال کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد