اونس طلا2302.52
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

اگر به تازگی 50 ساله شده اید این موادغذایی را بخورید

اگر سن شما از ۵۰ سال گذشته و بالای ۵۰ سال هستید برای اینکه به سلامت بدن خود کمک کنید و یا آن را ارتقا دهید،مصرف این مواد غذایی را در برنامه غذایی خودبگنجانید.

به گزارش سایت طلا، وقتی سن افراد بالاتر می رود،تغذیه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت، زیرا بعد از سن ۵۰ سالگی خطر ابتلا به بیماری ها افزایش پیدا میکند و تراکم استخوان ها و حجم عضلات کمتر می شود.

در نتیجه نگاهی به غذاهای مناسب این افراد می اندازیم.

گوجه فرنگی

اکثر افراد گوجه فرنگی دوست دارند اما می‌دانستید که همین گوجه فرنگی از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. برای اینکه حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور آفتاب محافظت می کند. بدن از طریق گوجه فرنگی پخته لیکوپن بیشتری جذب می کند ،بنابراین برای سس پاستا و اسپاگتی خود از آن استفاده کنید

قارچ

بعد از سن ۵۰ سالگی مصرف غذاهایی که علائم یائسگی مثل کاهش تراکم استخوان ها و شکنندگی استخوان ها را بی اثر می کند، لازم و ضروری است .خانم‌ها در این مقطع از زندگی باید به ویتامین D و کلسیم توجه ویژه‌ای داشته باشند .قارچ ها جزو معدود مواد غذایی حاوی ویتامین D هستند و جایگزین خوبی برای گوشت هستند، چون باعث می شوند ،کالری کمتری مصرف کنید.

خواص قارچ

آلوها

اگر دوست دارید تا زمان میانسالی و پیری استخوانهای بدن خود را محکم نگه دارید، آلو را فراموش نکنید. تحقیقات نشان می دهد، مصرف روزانه ۵ تا ۶ عدد آلو (آلو بخارا) به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان ها کمک می کند .آلوی خشک هم به بهبود عملکرد و سلامت سیستم گوارش کمک می کند

تخم مرغ

مصرف تخم مرغ به بهبود سلامت مغز کمک می کند و در دوران میانسالی به عملکردهای ادراکی نیز بسیار کمک می‌کند. در حقیقت لوتئین موجود در تخم مرغ این نقش کلیدی را ایفا می کند. شما می توانید به تمام بشقاب های غذایی خود تخم مرغ را
اضافه کنید.

انگور و میانسالی

انگور

انگور حاوی بیش از ۱۶۰۰ ترکیب گیاهی طبیعی شامل آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های مختلف است که فواید سلامتی فراوانی برای بدن دارند انگور برای قلب ،چشمها، مغز و مفاصل بسیار مفید است. یک چهارم فنجان انگور فقط ۹۰ کالری دارد و تمامی انواع انگورها از هر رنگی منابع طبیعی خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

ماست یونانی

و بالاخره آخرین غذای مناسب ۵۰ ساله ها ماست یونانی است. این ماست در مقایسه با ماست های معمولی میزان سدیم و قندآن ۴۰ درصد کمتر و میزان پروتئین آن دو برابر است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد