اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شایع ترین بیماری ها درفصل تابستان

در فصل تابستان، برخی بیماری‌ها به دلیل افزایش دما شایع‌تر می‌شوند که می‌تواند به سطوح خطرناکی برسد. گرما باعث رشد و انتشار پاتوژن ها می شود.

در فصل تابستان، برخی بیماری‌ها به دلیل افزایش دما شایع‌تر می‌شوند که می‌تواند به سطوح خطرناکی برسد. گرما باعث رشد و انتشار پاتوژن ها می شود.

آسم

گرما و رطوبت می توانند علائم آسم مانند سرفه و تنگی نفس را تشدید کند، زیرا نبود جریان هوا می تواند آلاینده هایی مانند گرد و غبار و کپک ها را در مجاری تنفسی افزایش دهد. خنک ماندن در گرمای شدید تابستان در پیشگیری از حملات آسم بسیار مهم است. قرارگرفتن در مکان های خنک و دارای تهویه مناسب به فرد مبتلا به آسم کمک کند تا با گرما مقابله کند.

آبله مرغان

آبله مرغان یک عفونت ویروسی است که معمولاً کودکان را مبتلا می‌کند، به همین دلیل است که اولین دوز واکسن واریسلا باید درکودکان ۱۲ تا ۱۵ ماهه و دوز دوم در ۴ تا ۶ سالگی زده شود. علائم اولیه آبله مرغان شامل تب و سردرد است، در حالی که بثورات ممکن است یک هفته پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شوند و به تاول تبدیل شوند که چند روز طول می کشد تا بهبود یابد.

ورم ملتحمه چشم

ورم ملتحمه چشم ، یک واکنش آلرژیک که با قرمزی چشم ، خارش و ترشح در اطراف چشم ، خودش را نشان دهد. بهترین و ساده ترین راه برای جلوگیری از درد چشم، شستن مکرر و کامل دست ها است.

آنفولانزا

آب و هوا، مانند بارندگی های ناگهانی یا تغییر دما از محیط های گرم به محیط های خنک و بالعکس، می تواند فرد را به بیماری های تنفسی مانند سرفه و سرماخوردگی مبتلا کند. سایر علائم آنفولانزا شامل تب، درد عضلانی و سردرد است.

مسمومیت غذایی

بیماری‌های ناشی از غذا در فصل تابستان دو برابر بیشتر از ماه‌های دیگر شایع هستند، زیرا غذاها، بخاط باکتری‌هایی که درگرما رشد می‌کنند، به راحتی فاسد می‌شوند. غذاها و نوشیدنی‌های آلوده می‌توانند باعث اسهال و استفراغ شوند که در نهایت منجر به کم‌آبی بدن میشود.

هایپرترمی

هایپرترمی وضعیتی است که در آن دمای بدن به طور غیرعادی بالا می‌رود و باعث گرمازدگی میشود. علائم هایپرترمی: سردرد، سرگیجه، بی نظمی، غش، تعریق شدید و گرفتگی عضلات

سرخک

بیماری سرخک که مانند آبله مرغان منتقل می شود، نمونه دیگری از یک بیماری دوران کودکی است که در تابستان گسترش می یابد. ویروس سرخک با علائمی مانند سرفه خشک، تب بالا، آبریزش بینی و قرمزی چشم ،عفونت گوش یا ذات الریه همراه است.

اوریون

اوریون یک بیماری عفونی است . این التهاب در یک یا هر دو طرف صورت ممکن است باعث درد یا مشکل در جویدن یا بلع شود. اوریون همچنین ممکن است با تب، سردرد و دردهای عضلانی همراه باشد. می‌توان با استفاده از کمپرس سرد یا گرم و مصرف مسکن‌ها آن را کاهش داد.

بیماری های پوستی

آفتاب سوختگی یک بیماری شایع پوستی است که زمانی اتفاق می افتد که فردی در معرض مستقیم و طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار گیرد. گرمای شدید می تواند باعث سوختگی درجه یک همراه با قرمزی و لایه برداری پوست یا سوختگی درجه دو همراه با تاول شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد