اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رئیس و نائب رئیس اتحادیه با اکثریت آراء انتخاب می شوند

سایت طلا: رئیس شورای اصناف کشور انتخاب اعضای اتحادیه ها طبق اکثریت آرا را از یکی از موارد اصلاحیه قانون نظام صنفی عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دیگر نیازی به انتخابات داخلی در اتحادیه ها نیست و انتخابات اتحادیه ها برمبنای میزان آرا صورت خواهد گرفت.



قاسم نوده فراهانی درگفتگو با خبرنگار سایت طلا از تصویب اصلاحیه نظام صنفی بعد از چندین سال در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: قرار بود قانون نظام صنفی برای تصویب اواخر دوره نهم به صحن علنی مجلس برود اما با ورود قانون مبارزه با قاچاق کالا این موضوع پس از انتخابات به مجلس دهم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم معمولا لایحه های باقی مانده از دولت نهم را مجددا بررسی می کند افزود: قانون نظام صنفی در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نمایندگان کمیسیون دوره دهم مورد بحث کارشناسی قرار گرفت که طی 5الی 10 روز گذشته به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

رئیس شورای اصناف کشور ضمن بیان اینکه دو سه مورد از قانون نظام صنفی مورد تائید شورای اصناف قرار نگرفت،گفت: یکی از این موارد این است که طبق قانون اساسی دوران خدمت برای مسئولین نظام فقط برای ریاست جمهوری دو دوره است و برای نمایندگان مجلس، اتاق بازرگانی ، اتاق تعاون و همچنین حوزه اصناف دو دوره خدمت را نداریم، این موضوع مورد اعتراض مجمع قانون اساسی قرار گرفت و امیدواریم که شورای نگهبان بر مبنای مغایر قانون اساسی این قانون را به مجلس برگشت دهد و مورد بررسی قرار گیرد.

نوده فراهانی در ادامه گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: مورد دیگری که مورد تائید شورای اصناف قرار نگرفت این بود که هر 10هزار واحد صنفی باید یک نماینده در شورای اصناف کشور داشته باشد، بسیاری از شهرستانها 10 هزار واحد صنفی ندارند و در شورای اصناف نماینده دارند؛ در قانون قبلی نظام صنفی این موضوع بر مبنای جمعیت تصویب شده بود که بر مبنای جمعیت اکنون در پارلمان شورای اصناف کشور 154نفر عضو می باشند که کل کشور را در بر می گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: تعداد نمایندگان واحدهای صنفی در استانها به 300نفر می رسد که شهرستانهای بزرگ مثل تهران باید 40 نماینده در شورای اصناف داشته باشد.

نوده فراهانی یکی دیگر از اصلاحیه های قانون نظام صنفی را انتخابات اتحادیه ها عنوان کرد و افزود: دیگر نیازی به انتخابات داخلی در اتحادیه ها نیست و انتخابات اتحادیه ها برمبنای میزان آرا صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای اصناف کشور کاهش اعتبار پروانه کسب از 10 به 5 سال، افزایش خدمت هیئت رئیسه مجامع امور صنفی و شورای اصناف کشور از 2 به 4 سال و استقلال یافتن بازرسی و نظارت اصناف را از دیگر موارد اصلاحیه قانون نظام صنفی برشمرد.

نوده فراهانی در پایان تاکید کرد: تعزیرات حکومتی در حوزه تجدید نظر هیئت سه نفره که شامل قاضی تعزیرات ، نماینده اصناف و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشند به صورت کارگروهی تشکیل می شوند و رسیدگی به تخلفات را انجام می دهند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد