اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی قیمت طلا، صعود فلز زرد ادامه خواهد یافت؟

قیمت طلا در هفته گذشته رشد قابل ملاحظه ای را به نمایش گذاشت و از این طریق توانست احساسات صعودی را در بازار تقویت کند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز جمعه هفته گذشته رشد بسیار زیادی را تجربه کرد و توانست بالاتر از 1850 دلار قرار بگیرد. در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی 1873 دلار می باشد که بالاترین قیمت چند هفته اخیر آن به شمار می رود.

قیمت طلا در سه هفته گذشته حدود 1850 دلار در هر اونس بوده است. پس از فشارهای شدید فروش در اوایل روز جمعه، فلز زرد تا نزدیکی 1825 دلار نیز کاهش یافت اما در ادامه روز به 1873 دلار رسید و در آنجا بسته شد.

به گفته تحلیلگران بازار، داده های اقتصادی ناامید کننده از جمله تورم شدیدتر از حد انتظار، حرکت صعودی جدیدی را برای این فلز گرانبها ایجاد کرد. در عین حال، ضعف بیشتر در بازارهای سهام، جذابیت پناهگاه امن طلا را بهبود می بخشد.

باب هابرکورن، تحلیلگر ارشد بازار در RJO Futures می گوید: طلا دقیقاً همان کاری را که باید انجام می دهد، انجام می دهد. سرمایه گذاران بار دیگر به طلا به عنوان یک پوشش تورم و دارایی امن نگاه می کنند.

پیش بینی قیمت طلا

در روز جمعه گذشته وزارت کار ایالات متحده داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده را منتشر کرد که نشان دهنده تورم است. افزایش قیمت غذا و انرژی باعث شده است تا تورم آمریکا در ماه مه، به عدد 8.6 درصد برسد که بالاتر از پیش بینی بازار قرار داشت.

در این شرایط و با توجه به اینکه اقدامات فدرال رزرو تا الان نتوانسته مانع از افزایش تورم شود، باعث شد تا سرمایه گذاران از هرگونه ریسک پذیری دوری کرده و بازار های سهام افت شدیدی کرد. در عین حال طلا به عنوان پناهگاه امن جذابیت بیشتری یافته و قیمت ان افزایش می یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد