اونس طلا2302.19
مظنه15,001,000
18 گرم3,462,900
ارزش سکه33,797,253
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000
گزارش آگهی

احداث پروژه ستین در منطقه ای جدید

هسته شکل گیری تهران از ابتدا حاصل کوچ کردن مردم ری به محدوده بازار تهران بوده است .

ویژگی های احداث پروژه ستین در منطقه 22

هسته شکل گیری تهران از ابتدا حاصل کوچ کردن مردم ری به محدوده بازار تهران بوده است . در واقع موسسان تهران و بازار آن این افراد بوده اند و جمعیتی که به تهران آمده اند در این محدوده و بعد از اشباع در حوالی آن سکونت گزیده اند و این پیشرفت آنقدری ادامه پیدا کرده که تهران امروز به وجود آمده است . منطقه 22 تهران آخرین منطقه ضمیمه شده به شهرداری است و به بهانه بررسی ویژگی ها و معایب سکونت در این محدوده ویژگی های پروژه ستین در منطقه 22 که در دست احداث میباشد را بررسی مینماییم در ادامه با ما همراه باشید .

در اطراف پروژه ستین چه خبر است ؟

منطقه 22 تهران برای تامین نیاز تهران به فضای سبز و محیط تفریحی ایجاد شد . در همان ابتدا محدودیت هایی از سوی شهرداری برای صدور تراکم مسکونی لحاظ شد و این به دلیل تعهد کنترل جمعیت پذیری این منطقه توسط شهرداری از همان ابتدا بوده است . در نتیجه برای اینکه بدانیم در اطراف پروژه ستین چه خبر است نیازمند بررسی کلیه امکاناتی که در این منطقه وجود دارد خواهیم بود .

بزرگترین امکانات فضای سبزی که در این محدوده ایجاد شده دریاچه مصنوعی چیتگر ، پارک جنگلی چیتگر ، آبشار ، باغ موزه گیاه شناسی ایران به عنوان خدمات در دسته فضای سبز و همچنین مرکز خرید ایران مال ، باملند و چندین مرکز خرید بزرگ دیگر به همراه شهر بازی هزار یک شهر در این محدوده قرار گرفته است . بد نیست بدانید مرکز خرید ایران مال در دنیا اولین رتبه را از نظر وسعت به خود اختصاص داده و شهربازی هزار و یک شهر نیز در خاورمیانه بزرگترین خواهد بود .

همچنین منطقه 22 تهران از لحاظ وسعت ، وسیع ترین منطقه در تهران میباشد که بخش اعظمی از آن فضای سبز است از این رو این منطقه به عنوان قلب تپنده فضای سبز تهران در نظر گرفته میشود .

دیدگاه مردم به یک منطقه جدید

برای شخصی که در تهران زندگی میکند زمانیکه خبر از ساخت و ساز محدوده جدیدی میشود ممکن است چندان برایش جذابیتی نداشته باشد . البته به هدف سکونت و این موضوع طبیعی است که انسان در مورد چیزهایی که آگاهی بیشتری راجع به آن دارد و با آن آشناست راحت تر تصمیم گیری مینماید .

اما حتما از قدیمی تر ها این جمله را شنیده اید که قبلا فلان منطقه بیابان بوده و آن منطقه امروز جاییست که خرید خانه برای خیلی ها آرزوست . بله این روند از همان ابتدا که سکونت در محله های قدیمی تهران رشد کرد وجود داشته و همیشه مناطق جدیدی که شکل گرفته اند زمانی دارای کمترین امکانات شهرسازی بوده اند اما امروز این چنین نیستند . در واقع هر چه زمان جلوتر رفته مناطق جدید با الگوهای جدید شهرسازی اجرا شده اند و هر چه جدیدتر بوده مدرن تر نیز بوده اند .

زمانیکه به این مناطق مراجعه میفرمایید گاهی از اوقات در مراحل اولیه حالت کارگاهی دارند و به هر گوشه ای که نگاه میکنید ساخت و ساز جریان دارد و معمولا برخی اقدامات شهرداری از قبیل ایجاد فضای سبز و امکانات شهری بعد از اتمام محیط های کارگاهی و سکونت مردم صورت میپذیرد به همین دلیل در نگاه اول ممکن است برای برخی خوشایند نباشد در حالیکه اگر سایتها ثبت آگهی املاک را مشاهده فرمایید عبارت پیش خرید آپارتمان در تهران عموما مربوط به همین منطقه ها میباشد .

آب و هوای اطراف پروژه ستین چگونه است ؟

به طور کلی منطقه 22 تهران که محله مروارید شهر دقیقا مرز بین تهران و استان البرز را از یکدیگر جدا کرده غرب ترین نقطه قرار گرفته در شهر تهران است و اگر هوای استان البرز که در مجاورت این استان قرار گرفته است را در نظر نگیریم برای بررسی این موضوع که آب و هوای اطراف پروژه ستین چگونه است باید به اطلاعتان برسانیم که با توجه به جهش وزش باد از غرب به سمت شرق در تهران ، این محدوده دارای سالم ترین هوا نسبت به دیگر نقاط تهران میباشد .

البته همانطور که اشاره کردیم این وضعیت بستگی به هوای استان البرز در مجاورت تهران نیز دارد و نمیتوانیم بگوییم هوای این محدوده پاک است بلکه میتوان گفت وضعیت آب و هوای این منطقه نسبت به دیگر مناطق تهران پاک تر است و البته این را هم بگوییم بر خلاف تصور غلط برخی افراد که شمال شهر را پاک ترین نقطه شهر میدانند باید بدانید که به دلیل پدیده وارونگی دما در فصل زمستان ذرات آلاینده به دلیل گرمتر بودن نسبت به هوا به بالای هوای سرد میروند و شمال شهر در این فصل آلوده ترین نقطه تهران و در فصل تابستان پایین شهر آلوده ترین نقطه خواهد بود .

ویژگی های سرمایه گذاری در یک منطقه جدید

این نکته را در نظر داشته باشید که زمین خلق نمیشود و فضای ساخت محدود است و البته تهران نیز پایتخت کشور میباشد بدین معنی که مهاجرت به آن همیشه وجود خواهد داشت . در نتیجه این را بدانید که منطقه ای در تهران که ظرفیت جمعیت پذیری داشته باشد به زودی تبدیل به یک محدوده مانند دیگر منطقه ها خواهد شد که فضای ساخت در آنها تمام میشود . در سایتهای آگهی املاک بیشترین آگهی های فروش واحد های در حال ساخت تهران متعلق به این منطقه میباشد .

اگر قصد شما صاحبخانه شدن است بهتر است بدانید که در این محدوده قطعا متراژ بیشتری نسبت به یکی از مناطق غربی دریافت خواهید کرد و اگر متراژ یکسان نباشد سن بنا حتما کمتر خواهد بود و از لحاظ دسترسی و امکانات این محدوده به دلیل الگوهای مدرن شهرسازی که در آن پیاده شده جزو برترین های کشور میباشد و اگر قصد سرمایه گذاری در این محدوده را دارید که باز هم بهتر است بدانید که در منطقه ای که ساخت و ساز در جریان است رشد قیمت ها با سرعت بسیار بیشتر از منطقه ای است که قیمت ها بر اساس نبود زمین بالا میرود که عموما بر اساس تورم است .

امکانات سازه را در نظر داشته باشید

حال که به ویژگی های محیطی منطقه 22 اشاره کرده ایم بهتر است در مورد واحدی که قصد خرید از آنرا دارید نیز اشاره ای داشته باشیم . در حال حاضر برخی امکانات هستند که وجودشان دیگر امتیاز نیست بلکه ضروری است و برخی امکانات میماند که وجود آنها جزو ویژگی های سازه به حساب می آید . به عنوان مثال داشتن پارکینگ و فضای پارک مهمان ، آسانسور ، لابی و سالن اجتماعات ضروریست اما در این بین امکاناتی وجود دارند که باید بهره برداری از آنها را نیز در نظر داشته باشید .

به عنوان مثال برای برجی با 100 واحد مسکونی داشتن مشاعات آبی شامل استخر سونا جکوزی باید طوری باشد که در حد استاندارد های خدمات ورزشی مشابه در بیرون باشد و همچنین باید در سانس های مختلف آن شخصی به عنوان نجات غریق و ناظر بر بهداشت استخر وجود داشته باشد . این موضوع هزینه بر است و ممکن است بهره برداری از امکانات این چنینی نیز برای ساکنین چندان مطلوب نباشد . یا به عنوان مثال سالن بدنسازی بهتر است به جای یک فضای 50 متری با یک یا دو دستگاه چندکاره اصلا وجود نداشته باشد زیرا بهره برداری از آن مانند باشگاه های بدنسازی بیرون نیست و تنها هزینه نگهداری است که پای ساکنین خواهد داشت.

کلام آخر

در این مطلب به بهانه بررسی ویژگی های محیطی پروژه ستین به گشت و گذاری در منطقه 22 تهران پرداختیم و اطلاعاتی را پیرامون آن در اختیار شما قرار دادیم . توجه داشته باشید که منطقه 22 تهران با توجه به وجود بزرگترین سازه های دنیا و خاورمیانه در آن چیزی از شهرهای تازه تاسیس کشورهای همسایه کمتر که ندارد هیچ بلکه فضای سبز بی نظیری دارد که در کشورهای بیابانی همسایه نیز یافت نشده و مانند دیگر امکانات مصنوعی قابل ایجاد نیز نمیباشد .

بد نیست بدانید پیست هاکی روی یخ مرکز خرید ایران مال در مقایسه با پیست یخ کشور امارات یک سر و گردن بالاتر است و یکی از مشکلات اجرایی پیست کشور همسایه که قابل حل نیز نمیباشد بخار کردن فضا در این پیست و ایجاد مشکل دید برای بازیکنان است که در پیست یخ کشورمان این مشکل وجود نداشته و در حد استانداردهای بین الملی میباشد و همچنین در طرح اولیه اجرای بازار بزرگ ایران وجود تمامی برندها مطرح دنیا وجود داشته اما بر اساس تحریم های وضع شده برای کشورمان این امر فعلا منتفی شده اما پتانسیل ایران مال به عنوان وسیع ترین مال جهان آنقدری است که به زودی با بهتر شدن شرایط شاهد این موضوع باشیم .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد