اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر نمک نخورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

بسیاری از ما، همه تلاشمان این است که هنگام خوردن غذا از نمک کمتری استفاده کنیم و یا اصلا از آن استفاده نکنیم و غذا را کاملا بدون نمک بخوریم.. این باورکه، نمک برای سلامتی ما مضر است درست نیست.

بسیاری از ما، همه تلاشمان این است که هنگام خوردن غذا از نمک کمتری استفاده کنیم و یا اصلا از آن استفاده نکنیم و غذا را کاملا بدون نمک بخوریم.. این باورکه، نمک برای سلامتی ما مضر است درست نیست. در سایت طلا ما به شما کمک میکنیم تا بدانید در صورت استفاده نکردن از نمک ، بدنتان با چه مشکلاتی روبرو می شود.

اگر نمک نخورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

افزایش وزن

نمک یک الکترولیت مهم است که به بدن ما کمک می کند تا به طور طبیعی کار کند. نمک یددار برای هورمون ها بسیار مهم است و اگر مصرف نمک را به طور کامل قطع کنید، منابع ید شما کاهش می یابد. در نتیجه، با مشکل افزایش وزن، صورت پف کرده، خشکی پوست ، ضعف و خستگی عضلانی روبرو می شوید.

ممکن است روی قلب شما تأثیر بگذارد

مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی کم سدیم فواید بسیاری دارد، به ویژه برای افرادی که مشکلات قلبی دارند. اما این رژیم روی همه افراد تاثیر مشابه ندارد. خصوصا اگر قلب شما کاملا سالم باشد. مطالعاتی هم وجود دارد که نشان میدهد زمانی که مصرف نمک بیشتر و یا کمتراز حد معمول باشد، میتواند مشکلات ناشی از بیماری قلبی را افزایش دهد.

نمک ممکن است روی قلب شما تأثیر بگذارد

مقاومت به جذب انسولین را افزایش میدهد

مطالعات نشان دادهاند که وقتی سدیم کافی در رژیم غذاییمان وجود نداشته باشد، مقاومت بدن به جذب انسولین را افزایش می دهد. به این معنی که بدن ما به خوبی به انسولین پاسخ نمیدهد که میتواند منجر به افزایش قند خون شود.

افزایش علائم کم آبی بدن

هنگامی که سطح سدیم خون به شدت کاهش می یابد، ممکن است علائمی را تجربه کنید که بسیار شبیه به کم آبی بدن است. بنابراین، ممکن است دهانتان خشک شود، سرگیجه داشته باشید، احساس تشنگی کنید و کمتر به حمام بروید.

افزایش علائم کم آبی بدن

احساس تهوع

نخوردن نمک میتواند تأثیر زیادی بر سطح کلسترول خون داشته باشد. اگرچه معمولاً علائم اولیه ندارد، اما میتواند به سایر قسمتهای بدن از جمله قلب شما صدمه بزند. یکی از علائمی که ممکن است تجربه کنید حالت تهوع است. اگر تصمیم گرفتهاید از مصرف نمک اجتناب کنید، نباید آن را بهطور کامل حذف کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد