اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترفند هایی در مورد مراقبت از دندان که اصلا نمی دانستید

یهداشت دهان و دندان تأثیر زیادی بر سلامتی ما دارد. اما مسواک زدن روزانه کافی نیست و بسیار مهم است که به درستی از دندان‌های خود مراقبت کنیم

بهداشت دهان و دندان تأثیر زیادی بر سلامتی ما دارد. اما مسواک زدن روزانه کافی نیست و بسیار مهم است که به درستی از دندانهای خود مراقبت کنیم.

قبل از مسواک زدن صبر کنید

بسیاری از مردم دوست دارند، صبح خود را با نوشیدن یک لیوان آبمیوه شروع کنند. مشکل اصلی زمانی است که بلافاصله پس از خوردن یا نوشیدن آن، مسواک میزنیم. میوه ها دارای اسیدی بالایی هستند که می تواند مینای دندان شما را نرم کرده و به آن آسیب برساند. بنابراین مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف آنها، برای سلامتی دندان مضر است و بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس مسواک بزنید.

مسواک زدن را از دندان های داخل دهان شروع کنید

بسیاری از ما برعکس مسواک میزنیم و از دندان های جلویی شروع میکنیم. از دندان های داخلی شروع کنید و سپس به دندان های جلویی برسید و آنها را مسواک بزنید.

مسواک زدن را از دندان های داخل دهان شروع کنید

مسواک زدن بدون خمیر دندان اشکالی ندارد

اگر مطمئن نیستید که از کدام خمیردندان استفاده کنید، بدون خمیر دندان مسواک بزنید. مسواک زدن بدون خمیر دندان یا با آب خالی می تواند باکتری ها را از بین ببرد. مطالعات نشان داده که مسواک زدن بدون خمیر دندان تجمع پلاک، خونریزی و التهاب لثه را تا ۵۰ درصد کاهش میدهد.

از دهانشویه استفاده کنید

دهانشویه نمی تواند جایگزین مسواک زدن و نخ دندان شود و کمکی به از بین بردن تمام باکتریهای روی دندانو لثهنمیکند. اما به هر حال، برای سلامت دهان مفید است. بهترین زمان استفاده از آن پس از مسواک زدن کامل دندانهایتان است و حداقل ۳۰ دقیقه پس از استفاده، از خوردن یا نوشیدن خودداری کنید.

ترفند هایی در مورد مراقبت از دندان که اصلا نمی دانستید

آدامس بخورید

جویدن مقداری آدامس بعد از خوردن غذا عالی است وباعث افزایش ترشح بزاق می شود که به خنثی کردن اسیدها کمک می کند. به ویژه، بزاق پر از کلسیم و فسفات است که مینای دندان را تقویت میکند و حساسیت دندان را کاهش میدهد. آدامس باید بدون قند باشد، زیرا باکتریهای مضر دهان از قندهایی که میخوریم تغذیه میکنند.

از مسواک هایی با برس نرم استفاده کنید

مسواکها دارای انواع مختلفی هستند. مسواک های نرم بهترین نوع مسواک هستند. انواع دیگر به مرور زمان باعث سایش دندان و آسیب به لثه های شما میشود.

از مسواک هایی با برس نرم استفاده کنید

زیاد مسواک نزنید

باید حداکثر ۲ بار در روز مسواک بزنیم. برخی از افراد دوست دارند دندان های خود را سه بار در روز یا حتی بیشتر مسواک بزنند. اما باید بدانید بیشتر از ۲ بار در روز به مینای دندان آسیب میزند و باعث حساس شدن دندان ها میشود و لکه ها روی دندان را افزایش میدهد.

غذاهای فیبردار بیشتری بخورید

غذاهای حاوی فیبر مانند میوه ها، سبزیجات و آجیل خام برای سلامتی دندان مفید هستند. فیبر می تواند دندان ها را تمیز کند، بزاق را افزایش دهد و رشد باکتری ها را نیز کاهش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد