اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توقف پخش فیلم تفرقه‌افکن «بانوی بهشت» در انگلیس

شرکت تولید کننده فیلم تفرقه افکن بانوی بهشت با محوریت داستان زندگی دختر رسول خدا (ص)، اعلام کرد که به دنبال اعتراض مسلمانان به ساخت این فیلم، نمایش آن را متوقف می‌کند.

به گزارش سایت طلا ، مجموعه سینمایی Cineworld Group، اکران‌کننده فیلم «بانوی بهشت» (The Lady of Heaven) در انگلیس اعلام کرد که به دنبال تظاهرات مسلمانان مقابل سینماها علیه این فیلم، اکران آن را متوقف کرده است.

در یک طومار آنلاین که با امضای بیش از ۱۱۹ هزار نفر تهیه شده این فیلم توهین‌آمیز و نژادپرستانه توصیف و دعوت به لغو اکران آن شده بود. به نوشته روزنامه «گاردین»، مسلمانان در بسیاری از شهرهای انگلیس علیه فیلم مذکور تظاهرات کردند و آن را موهن به دین اسلام دانستند.

فیلم که اولین تولیدِ کارگردان و شرکت خصوصی انلایتند کینگدم است، گره‌زننده اتفاقی مرتبط با حمله داعش در عراق با بخشی از تاریخ صدر اسلام با محوریت زندگی حضرت فاطمه -سلام الله علیها- است که آن را یاسر الحبیب -چهره رسانه‌ای مشهور در لندن- نوشته است. یاسر الحبیب شخصی کویتی و علی‌الظاهر «روحانی» است که پس از زندان و خروج از کویت و انتقال به عراق، بیش از ده سال پیش، سرانجام به انگلیس پناهنده شد و به پراکندن مواضع افراطی علیه اهل سنت معروف شده است. از او به عنوان یکی از مصادیق شیعه انگلیسی نام برده می‌شود.

یکی از سخنگوهای شرکت سینمایی سین‌وورد (Cineworld) گفت: با توجه به اتفاقات اخیر مربوط به نمایش بانوی بهشت، ما تصمیم گرفتیم اکران‌های پیش رو از این فیلم را در سراسر کشور لغو کنیم تا از ایمنی کارکنان و مشتریان خود به خصوص در انگلستان و آمریکا اطمینان حاصل کنیم.

انجمن اسلامی حقوق بشر لندن هم روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود مسلمانان در انگلیس باید در مخالفت با فیلم جنجالی بانوی بهشت ​​که در حال حاضر در سینماهای سراسر این کشور پخش می‌شود، متحد شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این فیلم با نمایش تحقیرآمیز خود از شخصیت‌های برجسته مسلمان در صدر اسلام از جمله همسران پیامبر اسلام (ص)، یک تحریک آشکار و تلاشی وقیحانه برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی است.

گفته می‌شود، ریشه همه مشکلات امروز امت اسلامی و کشتارها در این فیلم، اهل سنت معرفی شده و نتیجه طبیعی این فیلم، اختلاف‌افکنی میان دو جهان شیعه و اهل سنت است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد