اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترکش تحریم‌های روسیه به صادرات نفت قزاقستان خورد

شرکت نفت و گاز دولتی "کازمونای‌گاز" قزاقستان ناچار شد با تخفیف برای فروش نفت خود که از طریق شبکه خط لوله روسیه حمل می‌شود، موافقت کند.

به گزارش سایت طلا ، رشد هزینه‌ها و تحریم‌ها علیه روسیه، سودآوری صادرات نفت را برای شرکت نفت و گاز دولتی "کازمونای‌گاز" قزاقستان کاهش داده و این شرکت را ناچار کرده است تخفیف برای فروش نفت خود که از طریق شبکه خط لوله روسیه حمل می‌شود را بپذیرد.

خط لوله سی پی سی، نفت تولید شده در میدان نفتی تنگیز قزاقستان را به زیرساخت صادرات در کرانه دریای سیاه منتقل می‌کند. عمده نفتی که توسط خط لوله سی پی سی انتقال پیدا می‌کند، متعلق به روسیه، قزاقستان و غولهای نفتی بین‌المللی نظیر شورون است. این خط لوله، یک شریان نفت خام حیاتی برای قزاقستان مانده و دو سوم از صادرات نفت این کشور از طریق خط لوله سی پی سی انجام می‌شود.

با این حال به گفته دارن کارابایف، نایب رئیس شرکت "کازمونای‌گاز"، پس از تحریم‌های غربی علیه روسیه بر سر حمله نظامی به اوکراین، قزاقستان ناچار شده است تخفیف برای فروش نفت خود را قبول کند زیرا خریداران عموما تمایلی به خرید نفتی که از روسیه صادر می شود، ندارند.

"کازمونای‌گاز" رشد درآمد و سود برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ را گزارش کرده است اما با وجود افزایش قیمتهای نفت، سود خالص این شرکت بر مبنای سالانه تنها ۹ درصد افزایش پیدا کرده است زیرا هزینه‌های عملیاتی و مالیات هم علاوه بر مالیات بر درآمد، در سه ماهه نخست افزایش پیدا کردند.

قزاقستان و "کازمونای‌گاز" همچنین با اختلال یک ماهه دو پایانه از سه پایانه بارگیری نفت از طریق خط لوله کاسپین در فاصله اواخر مارس تا اواخر آوریل روبرو شدند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، قزاقستان به تازگی نام نفت صادراتی خود را تغییر داده است تا آن را از نفت روسیه که بنادر این کشور صادر می‌شود، متمایز کند. صادرات قزاقستان تحت تحریم نیست اما خریداران درباره مبدا نفتی که از بنادر روسیه بارگیری می‌شود، محتاط هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد