اونس طلا2360.14
مظنه14,716,000
18 گرم3,397,200
ارزش سکه33,155,148
قدیم (بهار)38,301,000
جدید (امامی)41,200,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

مسکو در حل مسائل بین ایران-آژانس از طریق قطعنامه ابراز تردید کرد

نماینده روسیه در سازمانهای بین المللی در وین تاکید کرد که حل مسائل باقیمانده بین ایران و آژانس از طریق تصویب قطعنامه مورد تردید است.

به گزارش سایت طلا ، «میخائیل اولیانوف» در حساب توئیتری خود ارائه پیش‌نویس تروئیکای اروپایی علیه ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را تایید کرد و گفت: این پیش نویس برای تصویب در نشست فعلی شورا ارائه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد، «به دلایل نامعلوم آنها(کشورهای غربی) معتقدند قطعنامه بهترین راه برای حل مسائل پادمانی باقیمانده بین ایران و آژانس است؛ مساله‌ای که کاملا مورد تردید است...»

به گفته دیپلمات‌ها، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه برای محکوم کردن ایران به بهانه «عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» را امروز سه شنبه به شورای حکام این نهاد ارائه کردند.

یک دیپلمات اروپایی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته: «این قطعنامه که اولین قطعنامه از ژوئن ۲۰۲۰ است، از ایران می‌خواهد با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تمرکز بر مورد ردیابی اورانیوم غنی‌شده در سه سایت اعلام‌نشده در این کشور همکاری کند». طبق این گزارش، تاریخ رای‌گیری هنوز مشخص نیست اما به گفته یکی از دیپلمات‌ها، باید روز پنجشنبه برگزار شود.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یکی از موضوعات در دستورکار آن ایران است، از روز دوشنبه (به وقت تهران) در وین مقر این نهاد آغاز شده و ادامه دارد.

این تحرکات از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی و همچنین اقدامات غیرسازنده مدیر کل آژانس، واکنش جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است. طوری که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نسبت به صدور هرگونه قطعنامه ضد ایرانی هشدار داد. وی در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد: هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد