اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت طلا در روز گذشته، آیا سقوط شدیدتری در راه است؟

قیمت طلا در صبح روز گذشته کمی افزایش یافت اما در ادامه روز با یک روند نزولی مواجه شد و یکی از قوی ترین حمایت های خود را از دست داد.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1844 دلار است که نسبت به روز گذشته 3 دلار افزایش را نشان می دهد. دیروز قیمت طلا نتوانست به رشد خود ادامه داده و به زیر حمایت قدرتمند 1850 دلاری سقوط کرد.

کاهش قیمت طلا به زیر میانگین متحرک 200 روزه آن باعث تشدید روند نزولی شده و جهت حرکت فلز زرد را از منظر فنی به نزولی تغییر داد. فروشندگان در شرایط کنونی تلاش می کنند تا طلا را به زیر حمایت نسبتا قوی آن در عدد 1842 دلاری بفرستند.

کاهش قیمت طلا

مهم ترین عاملی که در روز گذشته منجر به کاهش قیمت طلا شد را می توان افزایش ارزش شاخص دلار و رسیدن آن به بالا ترین حد روزانه خود دانست. علاوه بر این افزایش بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا به همراه رشد بازار سهام جهانی نیز به عنوان باد مخالف برای طلا عمل کردند.

در ادامه این هفته، سرمایه گذاران در انتظار نشست فدرال رزرو در روز پنجشنبه هستند. پیش بینی می شود که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را مانند جلسه پیش خود به میزان 50 واحد پایه افزایش دهد. همچنین قرار است در روز جمعه داده های مربوط به تورم ایالات متحده منتشر شود که بر روی احساسات بازار تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

از منظر فنی در صورتی که طلا حمایت کلیدی 1842 دلاری را از دست بدهد، در پایین ترین قیمت هفته گذشته یعنی 1829 دلار پشتیبانی خواهد شد. افت بیشتر نیز می تواند قیمت طلا را به حمایت 1820 دلاری برساند.

باقی ماندن بالاتر از 1842 دلار می تواند به خریداران کمک کند تا بار دیگر قدرت را در دست بگیرند. طلا برای افزایش بیشتر نیاز دارد تا سد روانی 1850 دلار را پشت سر بگذارد. صعود بیشتر می تواند طلا را با مقاومت 1858 دلاری مواجه سازد و آخرین مانع پیش روی طلا نقطه 1870 دلاری خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد