اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر نمی خواهید سرطان بگیرید این ویتامین را فراموش نکنید

تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف یک ویتامین خاص می تواند تاثیر بسیاری بر روی پیشگیری از سرطان داشته باشد که در نتیجه باید این ویتامین را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

به گزارش سایت طلا، فولات و دیگر ویتامین های خانواده B تاثیر بسیاری در سلامت عمومی شما دارد. تحقیقات جدید نشان داده است که این ویتامین ها تاثیر بسیاری در پیشگیری از سرطان داشته و کمبود ان احتمال ابتلا به این بیماری را شدیدا افزایش می دهد.

کمبود برخی مواد مغذی یکی از عوامل تغذیه‌ای است که در مرحله آغازین بیماری نقش دارد، از جمله فولات و ویتامین‌های گروه B (B12، B6، B3) که منجر به پارگی کروموزومی، هیپومتیلاسیون DNA و افزایش حساسیت به عوامل جهش‌زا می‌شود.

ویتامین بی 9 یا فولات

فولات، ویتامین B6 و ویتامین B12 نقش اساسی در سنتز متیونین و متیلاسیون DNA دارند. هنگامی که متیلاسیون DNA تغییر می کند، احتمال جهش ژنی و آسیب DNA بیشتر می شود که در نهایت می تواند منجر به سرطان شود.

به دلیل نقش فولات در متیلاسیون DNA، کمبود فولات با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. با این حال تحقیقات دیگری نیز نشان داده اند که وجود اسید فولیک بیش از حد در بدن نیز می تواند باعث ابتلا به سرطان شود.

غذا های سرشار از فولات

به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می کنند که میزان مصرف روزانه ویتامین های گروه B و فولات نباید بیشتر از حد مجاز پیشنهاد شده باشد. این موضوع به خصوص زمانی مهم می شود که شما از مکمل های این ویتامین استفاده کنید.

در انتها بهترین منابع برای مصرف این ویتامین ها عبارت اند از حبوبات، سبزیجات برگ دار، مخمرهای مغذی، غلات کامل، آجیل و دانه ها. همچنین شما می توانید زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه از مکمل ها نیز استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد