اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حقایق جالبی که هرگز نمی دانستیم

انسان‌های مدرن دویست هزار سال پیش بوجود آمدند، اما ما هنوز تمام حقایقی که در طبیعت وجود دارد را نمی‌دانیم.

حقایق جالبی که هرگز نمی دانستیم

انسانهای مدرن دویست هزار سال پیش بوجود آمدند، اما ما هنوز تمام حقایقی که در طبیعت وجود دارد را نمیدانیم.

تار عنکبوت از فولاد قوی تر است

تار عنکبوت به دلیل مقاومت و خاصیت ارتجاعی اش سختتر و محکمتر از فولاد است. تارهای عنکبوتی را می توان۲ تا ۴ برابر طول آن، بدون اینکه پاره شود، کشید . تار عنکبوت، نسبت به فولاد و لاستیک کیفیت بیشتری دارد. دانشمندان معتقد هستند که یک تارعنکبوت به ضخامت یک مداد می تواند هواپیما را در حال پرواز متوقف کند.

جغدها کره چشم ندارند

جغدها به جای کره چشم، لولههای چشمی یا استوانه ای دارند. به همین دلیل است که چشمان آنها در حدقه حرکت نمی کند. چشمهای آنها توسط ساختارهای استخوانی در جمجمه نگه داشته میشوند. شما میتوانید چشمهایشان را از سوراخ گوشهایشان ببینید.

جغدها کره چشم ندارند

قورباغه ها دندان دارند

قورباغه های گوشتخوار دو ردیف دندان دارند. دندان های فک بالا و فک پایین. دندانها بسیار کوچک و تقریبا نیم میلیمتر هستند. آنها مخروطی شکل هستند و سالیانه با دندان های جدید جایگزین می شوند.

نهنگ ها به صورت عمودی می خوابند

نهنگ ها بی حرکت و به صورت عمودی در حالیکه یکی از چشم ها باز و نیمی از مغزشان بیداراست، می خوابند. نهنگ ها حیواناتی هستند که بسیار کم می خوابند و فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چرت میزنند.

طعم سیب، سیب زمینی و پیاز یکسان است

ممکن است باور نکنید، اما اگر حس بویایی خود را از دست بدهید یا بینی خود را بگیرید، تفاوتی بین آنها احساس نمی کنید. اگر می خواهید این آزمایش را انجام دهید، حتماً چشمانتان را ببندید.

پیاز باعث خواب آلودگی می شود

پیاز می تواند باعث درمان بی خوابی شود و مانند یک آرام بخش عمل کند. پیاز استرس را کاهش می دهد و سطح قند خون را پایین می آورد. خوردن آن قبل از خواب به شما کمک می کند، خواب بهتری داشته باشید. ناگفته نماند، که خوردن آن قبل از خواب میتواند باعث سوزش معده شود.

دارکوب زبان درازی دارد

زبان دارکوب، آنقدر بلند است که دور سرش، بین جمجمه و پوستش قرارمی گیرد. طول آن از ۱۵ تا ۳۵ سانتیمتر متغیر است و از پشت سوراخهای بینی و چشمها می گذرد و در پشت جمجمه میپیچد و به محافظت از مغز هنگام ضربه زدن به درخت، کمک میکند.

اسب ها دید ۳۶۰ درجه دارند

از آنجایی که چشم اسبها در کنارههای سر آنها قرار دارد، میتوانند ۳۶۰ درجه را ببینند. آنها بدون برگشتن، میتوانند پشت سرشان را ببینند. اسبها بزرگترین چشمها را نسبت به دیگر پستانداران خشکی دارند و قد آنها نیز یک مزیت برای آنها محسوب می شود.

اسب ها دید ۳۶۰ درجه دارند

شیر کبوترها در دهانشان تولید می شود

اگرچه کبوترها غدد پستانی ندارند، اما همچنان موفق به تولید "شیر" می شوند. شیر در کیسهای در گلوی پرندگان بالغ ذخیره میشود، و برای جوجه ها بسیار مغذی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد