اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این وسایل را روزانه حتما تمیز کنید

تمیز کردن خانه بسیار مهم است. اما، اشیایی وجود دارد که بسیاری از ما به تمیز کردن آن فکر نمی‌کنیم.

تمیز کردن خانه بسیار مهم است. اما، اشیایی وجود دارد که بسیاری از ما به تمیز کردن آن فکر نمیکنیم.

کیسه های خرید قابل بازیافت

گرچه این کیفها با محیط زیست سازگار هستند اما کمتر شسته می شوند. از آنجایی که این کیسه ها برای خرید استفاده می شوند باکتریها در آن رشد می کنند و به کیسه می چسبند. بهتر است برای هر نوع محصول از یک کیسه جداگانه استفاده کنید و آنها را مرتب با آب و صابون یا مواد شوینده بشویید. همیشه زباله های داخل آن را خالی کنید و برای گوشت از کیسه های یکبار مصرف استفاده کنید.

بالای کابینت و یخچال و سینک

دستگیره و در قابلمه

دستگیره ها و در قابلمه دارای شیارهای کوچکی هستند که باقی مانده غذا در آنها جمع میشود و مکان مناسبی برای رشد باکتری است. برای تمیز کردن آنها، هر از چند گاهی پیچشان را باز کنید و آنها را با آب گرم و سرکه بشویید. این کار باکتری ها را به طور کامل از بین می برد.

صافی

ظروفی که سوراخ های کوچکی دارند، باید با دقت بیشتری شسته شوند. آنها را در ظرفی حاوی آب و کمی مواد شوینده به مدت حدود ۱۵ دقیقه خیس کنید تا تمام منافظ تمیز شود. سپس آنها را زیر شیر آب بگیرید و با یک مسواک یا فرچه آنها را بشویید.

تیغه مخلوط کن

برای پاک کردن باقیمانده مواد غذایی از تیغه مخلوط کن ، تیغه مخلوط کن خود را به مدت ۱۵ دقیقه داخل یک کاسه آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی قرار دهید سپس آن را بشویید.

بالای کابینت و یخچال

تمیز کردن کابینت ها و دسته های آن بسیار مهم است اما بالای کابینت ها و بالای یخچال بدلیل گرمای آشپزخانه مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و دیگر حشرات است و تمیز کردن آنها هرچند وقت یکبار بسیار مهم است. در غیر این صورت گرد و غبار و باکتریها میتوانند مستقیماً روی غذای ما بیفتند.

این وسایل را روزانه حتما تمیز کنید

جارو

بسیاری از چیزهای غیربهداشتی مانند زباله، مو، گرد و غبار بین جارو گیر میکند. برای تمیز نگه داشتن جارو، دستکش بپوشید و هر چند وقت یکبار، برس را در یک کاسه آب گرم و صابون قرار دهید، بشویید و بگذارید خشک شود.

دستشویی

دستشویی بدلیل رطوبتی که دارد بهترین مکان برای رشد میکروب و باکتری هاست. همیشه در پایان روز آن را با آب و صابون یا مواد شوینده تمیز کنید. نکته بسیار مهم دیگر این است که اجازه دهید خشک شود. با این دو مرحله ساده، دستشویی شما تمیز میشود و بوی بد نمی دهد.

سطل زباله

سطل زباله خصوصا زمانی که در حمام و آشپزخانه است محل پرورش باکتری و عفونت است. تعویض کیسه های زباله فقط برای نظافت آن کافی نیست. هر از گاهی آن را با آب، صابون و ضدعفونی کننده، بشویید تا نه تنها از شر بوی بد، بلکه از شر باکتری ها و حتی بیماری هایی که ممکن است در آن وجود داشته باشند خلاص شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد