اونس طلا2360.14
مظنه14,821,000
18 گرم3,421,400
ارزش سکه33,391,713
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

واکنش سعید پورصمیمی به اتهام تعرض کتایون ریاحی

پس از ادعای کتایون ریاحی درباره ی تعرض سعید پورصمیمی به او، پریزاد سیف، کارگردان و بازیگر تئاتر و همکار ۱۶ ساله ی سعید پورصمیمی توضیحاتی درباره ی پاسخ این بازیگر پیکسوت به این اتهام ارائه کرده است.

به گزارش سایت طلا، پس از ادعای کتایون ریاحی درباره ی تعرض سعید پورصمیمی به او، پریزاد سیف، کارگردان و بازیگر تئاتر و همکار ۱۶ ساله ی سعید پورصمیمی توضیحاتی درباره ی پاسخ این بازیگر پیکسوت به این اتهام ارائه کرده است.

پریزاد سیف در گفتگویی در کلاب هاوس از قول سعید پورصمیمی درباره ی اتهام تعرض کتایون ریاحی گفت:

در حال جمع آوری مدارک برای تنظیم شکایت هستیم تا به محض بازگشت آقای پورصمیمی از خانم ریاحی خواسته شود به طور واضح در اینباره توضیح دهند.

قضیه مربوط به ۲۵ سال پیش است. آقای پورصمیمی از طرف وزارت ارشاد به عنوان داور خانه سینما انتخاب شده بودند تا به مشکلات و شکایات مختلف در سینما رسیدگی کنند.

آن زمان خانم ریاحی در یک سریال مشغول بازی بودند که شکایت های بسیار زیادی از پشت صحنه ی آن سریال درباره ی خانم ریاحی به دست خانه سینما می رسد.

خانم ریاحی در رابطه با این شکایت ها به خانه سینما احضار می شوند و در جلسه ای با حضور آقای داوود رشیدی و آقای پورصمیمی از خانم ریاحی سؤال می شود.

آقای پورصمیمی تنها کاری که انجام می دهند این است که عضویت خانم ریاحی در خانه سینما را موقتاً لغو می کنند. به خانم ریاحی گفتند “تا زمانی که من هستم اجازه ی عضویت شما را در خانه سینما نمی‌ دهم”.

خانم ریاحی با هوشمندی تمام از کلمه ی تجاوز ، آزار جنسی یا خشونت جنسی استفاده نکردند اما در مورد کلمه تعرض هم توضیح ندادند.

چند روز قبل کتایون ریاحی در پستی اینستاگرامی مدعی شد سعید پورصمیمی ۲۵ سال قبل او را مورد تعرض قرار داده بود.

ریاحی در این پست که با عکسی قدیمی از او همراه بود نوشته بود: «این عکس مربوط به بیست و پنج سال پیش است. آن سال‌ها آقای داوود رشیدی ریاست هیئت‌مدیره خانه سینما و آقای پورصمیمی دستیار یا معاون بودند. من توسط همکاران خودم و در خانه سینما به اتهامات واهی بازجویی و مواخذه شدم. آقای پورصمیمی که در نقش بازجو وارد شده بود با سوء‌استفاده از موقعیت خود به من تعرض کرد. روزگار سختی بود و من هیچ نگفتم. هنوز پس از ۲۵ سال روح و روانم از این حادثه تلخ التیام نیافته و آزرده است. به یاد داشته باشیم اگر ثروت، شهرت و قدرت مهار نشود، اگر اخلاق و قانون اقتدار نداشته باشند، این فساد است که همه جا با قلدری حکومت می‌کند.»

پس از آن لادن طباطبایی، بازیگر سابق سینما و تلویزیون ایران که چند سالی است به آمریکا مهاجرت کرده هم در یک استوری اینستاگرامی با اشاره به پست کتایون ریاحی نوشت: «ظاهراً این سیستم اون سال ها بوده! عیناً برای من هم اتفاق افتاد.»

این ادعای کتایون ریاحی با انتقاد جمعی از بازیگران ایرانی رو به رو شد و تعدادی از زنان سینماگر، از جمله مستانه مهاجر، هنگامه قاضیانی، پانته‌آ بهرام و هدی زین‌ العابدین در حرکتی اعتراضی، امضای خود را از بیانیه‌ ای که پیش تر در اعتراض به آزار جنسی زنان در سینمای ایران به امضای ۸۰۰ زن سینماگر رسیده بود، پس گرفتند. انتقاد آن ها به اتهام زنی آشکار به مردان سینماگر ایران بدون سند و مدرک و پیش از اثبات جرم است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد