اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترفندی برای جذاب‌ تر کردن غذا در رستوران‌ ها

آزمایش‌ها نشان داده‌اند که نحوه سرو غذا روی طعم و مزه آن تأثیر می‌گذارد. کارشناسان مواد غذایی از این ترفندهای روان‌شناختی ،برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند

آزمایشها نشان دادهاند که نحوه سرو غذا روی طعم و مزه آن تأثیر میگذارد. کارشناسان مواد غذایی از این ترفندهای روانشناختی ،برای فروش محصولات خود استفاده میکنند.

بشقاب های سفید برای طعم شیرین و بشقاب سیاه برای طعم تلخ و تند

مطالعات نشان دادهکه رنگ بشقاب میتواند بر طعم غذا تأثیر بگذارد. برای آزمایش این موضوع، محققان قسمت هایی از کیک توت فرنگی را در بشقابهای سیاه و سفید ، به داوطلبان دادند. معلوم شد که کیک در بشقاب سفید شیرینتر و خوشمزهتر است. معمولاً برای غذاهای تلخ یا تند از بشقابسیاه استفاده میشود.

رنگ های خوراکی اشتها را کور می کند

شکل شکلات بر طعم آن تأثیر میگذارد

دریک جعبه شکلات، انواع شکلات در اندازه های مختلف وجود دارد، اما این کار بهطور تصادفی انجام نمیشود. در واقع اندازه شکلات ، روی سرعت آب شدن آن در دهان و طعم آن تأثیر میگذارد. تکههای شکلات با سطوح بزرگتر و تخت، زودتر در دهان آب می شود. به همین خاطر اکثر شکلات ها به گونه ای ساخته می شود که طعم آن بیشتر در دهان احساس شود.

رنگ های خوراکی اشتها را کور می کند

در یک آزمایش، شرکتکنندگان در نوربسیار کم (استیک و سیب زمینی سرخ کرده) خوردند اما بعد از اینکه فضا کاملا روشن شد و شرکتکنندگان دیدند که استیکها به رنگ آبی و سیبزمینیهای سرخ شده به رنگ سبز هستند، دیگر غذا نخوردند. همه آنها گزارش دادند که تا زمانی که چراغها روشن نشده بود، غذا را دوست داشتند. با وجود اینکه طعم غذا یکسان بود، اما برخی از آنها به محض دیدن رنگ غذا از خوردن آن منصرف شدند.

رنگ زرد و نارنجی، اشتهای ما را بیشتر می کند

مغز ما با دیدن رنگ زرد، سروتونین بیشتری ترشح میکند. ما زمانی که شاد هستیم بیشتر غذا میخوریم، و همین امر در مورد رنگ نارنجی نیز صدق میکند. به همین دلیل است که بسیاری از رستورانهای معروف از رنگهای گرم و تحریک کننده اشتها، مانند زرد و نارنجی ، در طراحی خود استفاده میکنند.

رنگ زرد و نارنجی،  اشتهای ما را بیشتر می کند

شکل و رنگ لیوان شما میتواند بر طعم قهوه تأثیر بگذارد

رنگ و شکل فنجان قهوه بر طعم و بوی قهوه تأثیر میگذارد. بر اساس گزارشها ،کارشناسان دریافتند که عطر قهوه در فنجان های لاله ای شکل بهطور قابلتوجهی بیشتر است. رنگهای تیره نیز بر طعم قهوه تاثیر میگذارد به همین خاطر برای سرو قهوه از فنجان های سفید رنگ استفاده میکنند .

رنگ آبی باعث کاهش اشتها می شود

از آنجایی که رنگ هیچ غذایی آبی نیست ما معمولاً وقتی دریک محیط یا رستورانی هستیم که با رنگ آبی طراحی شده است کمتر غذا میخوریم به همین دلیل، برای کاهش وزن توصیه می شود در بشقابهای آبی رنگ غذا بخوریم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد