اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوسان محدود اونس طلا در بازارهای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1855 دلار رسید.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا روز گذشته در حالی که افزایش بازدهی خزانه‌داری و تقویت دلار آمریکا به کاهش تقاضا برای شمش با قیمت دلار ادامه داد، به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر رسید.

از طرفی ،رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دیدار کرد و درباره تورم تاریخی گفتگو کرد. شمش به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت توسط فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با افزایش هزینه‌ها، هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

از نظر تحلیل گران بازار زمینه کلی بازار طلا در حال حاضر را نگرانی های تورمی تشکیل می دهد؛ موضوعی که کف محکمی برای قیمت طلا درست کرده است و همچنین سبب افزایش علاقه برای خرید طلا شده است. طلا همواره در مواقعی که نرخ تورم بالا است به عنوان پوشش دهنده ریسک با افزایش تقاضا مواجه می شود.

یکی از دلایل شعله ور شدن نگرانی های تورمی انتشار نرخ تورم حوزه یورو بود که بالاتر از پیش بینی ها بود. این موضوع قطعا فشار را بر بانک مرکزی اروپا در نشست سیاستی هفته آینده خود افزایش خواهد داد. بانک مرکزی اروپا برخلاف فدرال رزرو هنوز اقدامات انقباضی خود را آغاز نکرده است.

از سوی دیگر فدرال رزرو نیز به دلیل چشم انداز اقتصادی که اکنون تهدیدهای زیادی را پیرامون خود می بیند، تحت فشار قرار گرفته است. با این وجود هنوز هم بازارها هم در ماه جاری و هم در ماه آینده افزایش نرخ بهره نیم درصدی فدرال رزرو را پیش بینی می کنند.

برایان لان، مدیر موسسه سرمایه‌گذاری گلدسیلور سنترال در سنگاپور گفت که طلا برای حدود یک هفته در محدوده باریکی بین ۱۸۲۸ تا ۱۸۶۴ دلار بوده و در مجموع در حدود ۱۸۵۰ دلار در نوسان است و قیمت‌ها در حال حاضر در حال تثبیت هستند. سرمایه‌گذاران هنوز نمی‌دانند که طلا به رفع قرنطینه در شانگهای چه واکنشی نشان می‌دهد.

بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده کاهش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را افزایش داد.

شمش به عنوان پناهگاه امن در زمان عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات‌متحده، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

همچنین به نظر می‌رسد با جذب بازار درگیری روسیه و اوکراین، برخی از ریسک‌های ژئوپلیتیکی کاهش یافته است. افزایش نوسانات بازار دارایی، بازگشت بالقوه پیشنهاد طلای بانک مرکزی و پوشش‌های رکود تورمی احتمالا حمایت ۱۸۰۰ دلاری را تقویت کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد