اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

همراه با باز شدن بازار طلا قیمت طلا صعود کرد

فیمت طلا طی هفته گذشته توانست رشد خوبی را به نمایش بگذارد اما با این حال موانع جدی ای بر سر راه آن است. امروز نیز با باز شدن بازار طلا، قیمت این فلز گرانبها افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا، در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی با 6 دلار افزایش در عدد 1860 دلار در حال معامله است. خریداران طلا در حال تلاش هستند تا طلا را بار دیگر به بالا ترین قیمت چند هفته اخیر خود در 1870 دلار برساند.

با وجود رشد اخیر قیمت طلا همچنان موانع بسیاری بر سر راه طلا قرار دارد و از این رو سرمایه گذاران همچنان محطاتانه در بازار عمل می کنند.

صعود قیمت طلا

تورم ایالات متحده همچنان بالا بوده و خریداران تمایل بیشتری به نگه داری از پول نقد نشان می دهند. پیش بینی می شود فدرال رزرو برای کنترل تورم همچنان به افزایش تهاجمی نرخ بهره ادامه داده و این موضوع فعالان بازار طلا را نگران کرده است.

افزایش اقدامات فدرال رزرو به همراه افزایش تورم و تمایل سرمایه گذاران به نگهداری دلار به عنوان پناهگاه امن سرمایه می تواند قیمت طلا را ابتدا تا 1840 و سپس تا 1800 دلار کاهش دهد.

سرمایه گذاران شرایط فعلی پیش بینی مشخصی از قیمت طلا در بلند مدت ندارند از این رو از هرگونه سرمایه گذاری بلند مدت بر روی این فلز ارزشمند خودداری می کنند.

با این حال خطر ایجاد رکود قریب الوقوع می تواند از رشد قیمت طلا حمایت کرده و آن را بار دیگر تا 1900 دلار افزایش دهد. تحلیل گران بر این باورند که داده های اقتصادی ایالات متحده که در ادامه منتشر خواهد شد می تواند روند حرکت طلا را واضح تر کند.

طلا برای صعود بیشتر ابتدا نیاز دارد تا از مقاومت خود در عدد 1870 دلار که بالاترین قیمت دو هفته اخیر آن است عبور کند. علاوه بر این مقاومت فلز زرد مجموعه ای از مقاومت ها را پیش روی خود دارد که کار را برای خریداران مشکل می سازد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد