اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا صعودی شد اما موانع جدی بر سر راه آن است

قیمت طلا در هفته گذشته برای دومین هفته متوالی صعود کرد و توانست به سطوح بالایی برسد. با این حال بازار طلا در مسیر صعود با موانع جدی رو به رو بوده که خریداران را نگران کرده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا افزایش قابل توجهی یافته است اما با این حال توان کافی برای رسیدن به بالاترین سطح دو هفته اخیر در عدد 1870 دلار را ندارد. این نقطه در حال حاضر برای طلا به عنوان مقاومت اصلی عمل کرده که برای افزایش بیشتر باید از آن عبور کند.

بازار سهام ایالات متحده و اروپا همچنان در حال ادامه دادن به رشد های اخیر خود هستند. داده های تورم ترجیحی فدرال رزرو که در هفته گذشته منتشر شد بهتر از حد انتظار بود و باعث شد تا بازار سهام فضای رشد بیشتری داشته باشد.

با توجه به اینکه به نظر می رسد تورم در حال کاهش یافتن از بالاترین سطح 40 سال اخیر است، مشخص نیست که فدرال رزرو چگونه با این موضوع مواجه خواهد شد و آیا سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش می دهد یا خیر.

صورت جلسه فدرال رزرو که طی هفته های گذشته منتشر شده بود، نشان داد که همه اعضای این بانک با افزایش 50 واحدی نرخ بهره در هر دو جلسه متوالی موافق هستند اما با توجه به این داده های جدید مشخص نیست که این بانک چه تصمیمی داشته باشد.

صعود قیمت طلا

داده های اخیر باعث شد که ارزش دلار آمریکا به طور کلی کاهش یابد با وجود اینکه در روز جمعه یک افزایش جزئی را تجربه کرد. کاهش بیشتر شاخص دلار می تواند فضا را برای رشد بیشتر قیمت طلا آماده سازد.

علاوه بر دلار، بازده ده ساله خزانه داری آمریکا طی روز های گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافت که به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل موثر بر رشد طلا شمرده می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد