اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین کلاهبرداری ها و نحوه تشخیص آنها

با برخی از خطرناک‌ترین و جدید‌ترین کلاهبرداری‌هایی که هر روز در اطراف ما اتفاق می افتند و نحوه تشخیص آنها آشنا شوید.

با برخی از خطرناکترین و جدیدترین کلاهبرداریهایی که هر روز در اطراف ما اتفاق می افتند و نحوه تشخیص آنها آشنا شوید.

فیشینگ

افرادی که آدرس ایمیل یا حتی شماره تلفن دارند، احتمالاً حداقل یک بار پیامهای فیشینگ دریافت کردهاند. شخصی که وانمود میکند از بانک شما یا شرکت دیگری است و از شما میخواهد اطلاعات شخصیتان را تکمیل کنید. این کلاهبرداریها معمولاً جزئیات ورود به سیستم یا شماره کارت بانکی شما را هدف قرار میدهند تا از حسابهایتان پول برداشت کنند .

چه کاری انجام دهید:

اگر یک ایمیل یا پیامی دریافت کردید که از شما خواست تا اطلاعات شخصی را وارد کنید، بهترین کار این است که به آن پاسخ ندهید. اگر پیامی از طرف بانکتان باشد، با بانکتان تماس بگیرید و در مورد آن پیامک سؤال بپرسید. اکثر بانکها به مشتریان خود هشدار میدهند که هرگز از طریق تلفن یا ایمیل از آنها اطلاعات شخصی نمی خواهند.

استخدام کنندگان شغل جعلی

اغلب کلاهبرداران در وبسایتهای شغلی هستند و اطلاعات تماس افرادی را که بدنبال یافتن شغل هستند، ذخیره میکنند. آنها میگویند که نیاز به نیرو دارند، اما باید اطلاعات بیشتری از شما داشته باشند. بسیاری از آنها از شما میخواهند یک چک را نقد کنید، مقدار کمی از پول را نگه دارید و بقیه را به حساب دیگری بفرستید.

چه کاری انجام دهید:

یک شرکت واقعی هرگز از شما نمی خواهد یک چک را نقد کنید و پول را به حساب دیگری بفرستید. اگر فرصت شغلی پیدا کردید که کمی مشکوک بود، میتوانید شماره ثبت شرکت را پیدا کنید و با منابع انسانی آن تماس بگیرید.

فروشگاه های آنلاین جعلی

کسانی که به صورت آنلاین خرید میکنند،با این کلاهبرداریها آشنا هستند. کلاهبرداران ،یک وبسایت یا پیج می سازند و اجناس را با قیمت های پایین روی سایت میگذارند. اما، وقتی هزینه آن را پرداخت میکنید، سفارش هرگز به دست شما نمیرسد و قبل از اینکه بتوانید کاری انجام دهید، وبسایت یا پیج حذف شده است.

چه کاری انجام دهید:

اگر قیمتها خیلی پایین است، احتیاط کنید که چرا بقیه افراد ،همان چیزها را با قیمت بالاتری میفروشند . همچنین، در اکثر این وبسایتها، جزئیات زیادی درباره محصول وجود ندارد و خدمات مشتری آنها معمولاً ضعیف است. قبل از خرید از یک فروشگاه، نظرات دیگران را بخوانید تا ببینید آیا افراد دیگری فریب خوردهاند یا خیر.

کلاهبرداری های عاشقانه جعلی

برخی از کلاهبرداران برای ملاقات با قربانیان خود، پروفایل های دوستیابی آنلاین جعلی درست میکنند. آنها میگویند که نمی توانند شما را شخصاً ملاقات کنند و وقتی اعتماد قربانی خود را به دست آوردند، از آنها درخواست پول می کنند. به شما می گویند که در شهرهای دور زندگی میکنند و به پول نیاز دارند تا بیایند و شما را ملاقات کنند.

چه باید کرد:

اگر رفتار شخصی در فضای مجازی مشکوک است، با روش و اسم دیگری با او ارتباط برقرارکنید تا ببینید او راست میگوید یا خیر. همچنین، به کسی که ندیدهاید هرگز اعتماد نکنید و برایش پول نفرستید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد