اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر بیش از 50 سال سن دارید این غذاها را بخورید

با بالا رفتن سن به مرور زمان رژیم غذایی شما روند سالم تری را طی می کند و تغذیه شما از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

وقتی سن افراد بالاتر می رود،تغذیه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت، زیرا بعد از سن ۵۰ سالگی خطر ابتلا به بیماری ها افزایش پیدا میکند و تراکم استخوان ها و حجم عضلات کمتر میشود.

اگر سن شما از ۵۰ سال گذشته و بالای ۵۰ سال هستید برای اینکه به سلامت بدن خود کمک کنید و یا آن را ارتقا دهید،مصرف مواد غذایی زیر را در برنامه غذایی خودبگنجانید.

چغندر: این سبزی شیرین باعث افزایش انرژی بدن ،افزایش قدرت مغز و سلامت قلب میشود. پزشکان تغذیه بر این باورند که چغندر ها غنی ازنیترات هستندکه می تواند باعث افزایش جریان خون به مغز شوند و همین امر به جنگ زوال عقل میرود.

چغندر و تغذیه

دانه آفتابگردان: مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد، ترکیب ویتامین E و C به محافظت از پوست در برابر آسیب دیدگی ناشی از اشعه uv کمک می کند و دانه یا تخمه آفتابگردان منبع عالی از ویتامین E است.

گردو: افراد بالای ۵۰ سال ممکن است نگرانی‌هایی در مورد بیماری قلبی داشته باشند ،اما گردو این نگرانی‌ها را برطرف می‌کند .ترکیب منحصر به فرد چربی های غیراشباعی ، فیبر و فلاونوئیدهای موجود در گردو آن را به یک‌آجیل مفید برای سلامت قلب تبدیل کرده است.

سبزیجات برگ دار تیره: سبزیجات برگ دار تیره از دیگر غذاهای مناسب ۵۰ ساله هاست.برخی سبزیجات مثل کلم پیچ منبع عالی از کلسیم هستند. با افزایش سن نیاز بدن به کلسیم بیشتر می‌شود و سبزیجات برگ دار تیره تقریباً ۳۰ درصد کلسیم روزانه مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

سنین بالا

لوبیاها: با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری‌های حاد مثل دیابت نوع دو و فشار خون افزایش پیدا میکند.بنابراین مصرف مواد غذایی غنی از فیبر مثل لوبیا و عدس خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش میدهد.

کینوا: یکی از راه های افزایش پروتئین مصرفی خوردن کینوآ است. کینوآ یک پروتئین کامل است که۹آمینو اسید ضروری بدن را تأمین می‌کند و یک جایگزین عالی برای برنج قهوه ای است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد