اونس طلا2325.4
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,300,000

واکنش آمریکا به توقیف نفتکش‌های یونانی از سوی ایران

نیروی دریایی آمریکا امروز به اخبار منتشره پیرامون توقیف ۲ نفتکش متعلق به یونان از سوی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، نیروی دریایی آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی گزارش هایی درباره توقیف ۲ نفتکش متعلق به یونان از سوی ایران است.

واکنش نیروی دریایی آمریکا پس از آن رسانه ای شد که وبگاه ترِید ویند نیوز ساعاتی پیش اعلام کرد که ایران ۲ فروند نفتکش متعلق به یونان را توقیف کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، اقدام امروز ایران در توقیف ۲ نفتکش مذکور پس از آن روی داد که یونان نفتکش حامل نفت تهران که نزدیک این کشور توقیف شده بود را به آمریکا تحویل داد.

گزارش ها در این خصوص حاکیست، سوپر تانکر «دلتا پوزایدون» که مقابل سواحل عسلویه در شمال خلیج فارس توقیف شد، ۲۷۴ متر طول دارد، ساخت سال ۲۰۱۱ است و تحت مالکیت شرکت نفتی یونان قرار دارد.

رسانه ها نام این ۲ نفتکش یونانی را Prudent Warrior و Delta Poseidon اعلام کرده اند.

این اقدام ایران مدت کوتاهی پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست از آتن برای خودداری از راهزنی دریایی صورت گرفت که با بی‌ توجهی طرف یونانی مواجه شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی پیش از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در خلیج فارس خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ ای در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه) ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌ های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد