اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت طلا پس از صعود اخیر آن، آینده طلا چه خواهد بود؟

قیمت طلا که طی روز های ابتدایی این هفته رشد بسیار خوبی را از خود نشان داد، از روز گذشته وارد یک روند نزولی شده و بخشی از قیمت خود را از دست داده است.

به گزارش سایت طلا، طلا تحت یک فشار فروش جدید قرار گرفته و قیمت آن کاهش یافته است. قیمت طلا که در روز سه شنبه تا نزدیکی 1870 دلار نیز رشد کرده طی دیروز و امروز مقداری کاهش یافته و هم اکنون در لحظه نگارش این متن در عدد 1848 دلار قرار دارد.

سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر انتشار داده های مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده هستند که می تواند تاثیر زیادی بر روی احساسات بازار و شاخص دلار داشته باشد که این نیز به نوبه خود بر روی قیمت طلا تاثیر بسیاری می گذارد.

کاهش قیمت طلا پس از صعود در روز های اخیر

همچنین سرمایه گذاران بر این باورند که داده های مربوط به تورم ایالات متحده نیز همچنان ثابت باقی بماند و فدرال رزرو نیز به سیاست های ضد تورمی خود ادامه دهد. این پیش بینی های سرمایه گذاران باعث تمایل بیشتر آنها به دلار شده و باعث افت قیمت طلا می شود.

فدرال رزرو قصد دارد طی جلسه آینده خود نرخ بهره را به میزان 50 واحد پایه دیگر افزایش داده و در جلسه پس از آن نیز همین روند را ادامه دهد تا نرخ بهره به عدد 3 درصد تا پایان امسال برسد.

از منظر فنی در صورتی که طلا به زیر 1842 دلار سقوط کند که یک حمایت کلیدی برای طلا به شمار می رود، پیش بینی می شود روند نزولی بار دیگر قدرت را در دست گرفته و این فلز گرانبها را به سطوح پایین تری هدایت کند.

فروشندگان در مسیر نزولی نیاز دارند تا حمایت 1838 دلاری که میانگین تحرک 50 روزه طلا به شمار می رود را از سر راه بردارند. افت به زیر این حمایت می تواند بار دیگر طلا را به حمایت روانی 1800 دلار برساند.

از طرف دیگر طلا در نقطه 1856 دلار با مقاومت شدیدی رو به رو است که برای صعود بیشتر باید از آن عبور کند. حرکت پایدار بالاتر از این سطح می تواند قیمت طلا را به مقاومت دیگری در نقطه 1863 دلار برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد