اونس طلا2302.52
مظنه14,606,000
18 گرم3,371,800
ارزش سکه32,907,318
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

این عادت غذایی روده شما را نابود می کند

اکثر مردم تنها به سلامت معده خود توجه نشان می دهند و اعتنای چندانی به روده خود ندارند. با این حال تحقیقات نشان داده است که داشتن یک روده سالم می تواند تاثیرات زیادی را بر روی سلامت عمومی جسمی و حتی ذهنی داشته باشد.

به گزارش سایت طلا، شیرین کننده های مصنوعی سال هاست به عنوان یکی از جایگزین های شکر به شکل گسترده ای در حال استفاده است. هرچند این نوع شیرین کننده ها می توانند در کاهش وزن کمک کند، ممکن است سلامت روده شما را به خطر بیاندازد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، ساخارین و سوکرالوز ممکن است در نهایت میکروبیوم روده ما را به گونه ای تغییر دهند که ممکن است بر سلامت ما تأثیر منفی بگذارد.

بسیاری از این مطالعات نشان می‌دهند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است میکروبیوم روده را از تعادل خارج کنند، در عدم تحمل گلوکز نقش داشته باشند و حتی به پوشش روده آسیب بزنند و منجر به سندرم روده نشت‌ کننده شوند.

نوشابه های رژیمی

یکی از جدیدترین مطالعات منتشر شده در سال 2021 در مجله بین المللی علوم مولکولی نشان داد که سه شیرین کننده مصنوعی پر مصرف ممکن است دو نوع باکتری روده را برای دیواره های روده مضر کنند.

نویسنده ارشد این مطالعه گفت: مطالعه ما اولین مطالعه ای است که نشان می دهد برخی از شیرین کننده هایی که بیشتر در غذاها و نوشیدنی ها یافت می شوند مانند ساخارین، سوکرالوز و آسپارتام، می توانند باکتری های سالم روده را به بیماری زا تبدیل کنند.

شیرین کننده های مصنوعی

این تحقیق نشان داد که شیرین کننده های مصنوعی - در غلظتی معادل دو قوطی نوشابه رژیمی - باعث می شوند دو نوع باکتری مضر روده به نام های E.coli و E.faecalis به سلول های اپیتلیال که دیواره های روده را می پوشانند بچسبند و به آنها آسیب برسانند.

به گفته محققین این مطالعه باکتری E.faecalis از دیواره روده عبور می کند و وارد جریان خون می شود، جایی که می تواند باعث عفونت در غدد لنفاوی و اندام ها شود و خطرات بیشتری برای سلامتی ایجاد کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد