اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی: طلا تا پایان امسال صعود شدید تری نشان خواهد داد

قیمت طلا که طی ماه های گذشته به اوج قیمت خود رسیده بود، در چند هفته اخیر مقداری کاهش یافت. با این حال برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که طلا تا پایان سال اوج خواهد گرفت.

به گزارش سایت طلا، بر اساس آخرین گزارش In Gold We Trust قیمت طلا با وجود پایین تر بودن نسبت به سه ماهه ابتدایی سال، همچنان در حال اوج گیری به بالاترین سطح خود در کانال 2000 دلار است.

در چشم انداز سالانه طلا، تحلیلگران Incrementum AG همچنان نسبت به طلا امیدوار هستند زیرا افزایش تورم اقتصاد جهانی را به سمت رکود سوق داده و یک محیط رکود تورمی ایجاد می کند.

تحلیلگران در این گزارش گفتند: درست مانند سال 2018، زمانی که ما در مورد عواقب اجتناب ناپذیر تلاش برای تغییر سیاست های پولی هشدار دادیم، اکنون هشدار صریح دیگری صادر می کنیم. علاوه بر تورم شدید، یک رکود تورمی هم اکنون در راه است.

پیش بینی سالانه قیمت طلا

در این گزارش آمده است: فدرال رزرو با خطر بیش از حد برآورد کردن تأثیر افزایش نرخ ها و کاهش ترازنامه بر مهار تورم مواجه است، همانطور که تأثیر کاهش نرخ را بر افزایش تورم دست کم گرفته است.

با افزایش خطر رکود تورمی، تحلیلگران پیش بینی می کنند که سرمایه گذاران برای حفظ دارایی های خود به سمت دارایی های امن سنتی مانند طلا روی آورند و در نتیجه قیمت طلا امسال را بالاتر از 2 هزار دلار به پایان برساند.

با توجه به اینکه انتظار می رود تورم تا پایان سال 2022 بالای 5 درصد باقی بماند، Incrementum گفت که بازارهای سهام ممکن است در سال جاری شاهد زیان بیشتری باشند چرا که روحیه ریسک گریزی بیش از پیش تقویت خواهد شد.

هرچند باید توجه داشت که این پیش بینی ها در حالی صورت می گیرد که قیمت طلا در سه ماهه دوم سال میلادی تحت تاثیر شدید افزایش نرخ بهره قرار گرفته و به شکل قابل توجهی پایین آمده است. پیش بینی می شود فدرال رزرو تا پایان سال جاری نرخ بهره را به 3 درصد برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد