اونس طلا2315.05
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

راه های درمان گرفتگی و درد گردن

سفت شدن گردن دردناک است و فعالیت های روزانه یا خواب شما را سخت میکند. اغلب اوقات، گردن درد موقتی است، اما گاهی می تواند مزمن شود.

علل شایع گردن درد

سفت شدن گردن دردناک است و فعالیت های روزانه یا خواب شما را سخت میکند. اغلب اوقات، گردن درد موقتی است، اما گاهی می تواند مزمن شود.

علل شایع گردن درد عبارتند از:

وضعیت نامناسب هنگام خواب، استرس، تنش عضلانی، فشار عضلانی، استئوآرتریت، فیبرومیالژیا عصب فشرده ،دژنراسیون ،آسیب نخاعی و ضربه مغزی

درمان گردن درد

کمپرس آب سرد و گرم

یخ می تواند با کاهش جریان خون در یک ناحیه به کاهش التهاب و تورم کمک کند. گرما برعکس عمل می کند و جریان خون را تحریک می کند. یخ و گرما هر دو می توانند با هم درد را کاهش دهند. کنند تا به تسکین عضله کشیده یا پاره شده کمک کنند و به آن زمانی برای بهبودی بدهند. می توانید ازکمپرس آب یخ و گرم، حمام یا دوش آب گرم یا استفاده از پد گرم کننده استفاده کنید.

مسکن های بدون نسخه (OTC)

مسکن های OTC نیازی به نسخه ندارند و می توانند به کاهش درد و التهاب عمومی در بدن کمک کنند. مسکنهای OTC شامل دستهای از داروها به نام داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن و استامینوفن است. در حالی که این داروها می تواند درد را کاهش دهد،اما خاصیت ضد التهابی ندارد.

حرکات کششی

حرکات کششی می تواند به تسکین درد ، سفتی و جلوگیری از افزایش درد کمک کند. حرکات ناگهانی یا کشش بیش از حد می تواند باعث درد یا آسیب بیشتر شود.

کشش هایی که اغلب برای کمک به سفتی عضلات گردن استفاده می شوند عبارتند از:

شانه های خود را به صورت دایره ای به عقب و سپس به جلو بچرخانید، تیغه های شانه خود را به آرامی روی هم فشار دهید، چند ثانیه صبر کنید و سپس به آرامی سر خود را از این طرف به طرف دیگر، تا جایی که راحت است، بچرخانید.

ماساژ

ماساژ می تواند به شل شدن عضلات گردن و کاهش درد آن کمک کند.

فعالیت بدنی که باعث گردن درد میشود

هر زمان که گردن درد دارید، از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت هایی که باعث تشدید عضلات گردن شما می شود پرهیز کنید.

اگردرد عضلانی دارید، برای بهبودی کامل به استراحت نیاز دارید. دوره استراحت شما به میزان آسیب دیدگی بستگی دارد و ممکن است از روزها تا هفته ها متغیر باشد.

چگونه از درد گردن جلوگیری کنیم

چگونه از درد گردن جلوگیری کنیم

کاهش استرس

استرس می تواند باعث انقباض ماهیچه های گردن، شانه ها و کتف شوند. کاهش استرس می تواند به درمان و پیشگیری از درد گردن کمک کند.

تمرین منظم

ورزش منظم با فواید متعددی همراه است. بسیاری از این ورزش ها می توانند از درد عضلات گردن جلوگیری کنند و یا استرس را کاهش دهند.

مدت زمان نشستن

بسیاری از مردم هر روز ۸ ساعت پشت میز کار خود با کامپیوتر می نشینند که می تواند به درد گردن و همچنین سایر بیماری ها در، درازمدت کمک کند.

نگاه کردن به گوشی

پایین گرفتن سر برای کارکردن با گوشی می تواند برعضلات گردن شما فشار وارد کند

علل شایع گردن درد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد