اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند نشانه اینکه شما مشکل تیروئید دارید

التهاب غده تیروئید می تواند منجر به تولید بیش از حد و کم بودن هورمون های تیروئیدی شود که متابولیسم بدن را کنترل می کنند.

التهاب غده تیروئید می تواند منجر به تولید بیش از حد و کم بودن هورمون های تیروئیدی شود که متابولیسم بدن را کنترل می کنند.

آنتی بادی ها، داروها، تشعشعات ، ارگانیسم ها،ویروس ها و باکتری ها). شرایطی که بدن به خود حمله می کند، بیماری های خود ایمنی هستند. تیروئیدیت می تواند یک بیماری خود ایمنی (به واسطه آنتی بادی)باشد. مشخص نیست که چرا برخی از افراد آنتی بادی تیروئید تولید می کنند. این بیماری یا می تواند ارثی و یا ناشی از عفونت باشد یا می تواند از عوارض جانبی برخی داروها باشد.

علائم تیروئیدیت یا اختلال تیروئید چیست؟

پرکاری تیروئید : معمولاً کوتاه مدت (۱ تا ۳ ماه). اگر سلول ها به سرعت آسیب ببینند و هورمون تیروئید به مقدار زیاد ترشح شود، علائم پرکاری تیروئید را نشان می دهد، مانند:

اضطراب وعصبی بودن ، اختلال در خواب، افزایش ضربان قلب ، خستگی شدید، کاهش وزن ، افزایش تعریق و عدم تحمل گرما، افزایش اشتها، لرزش

کم کاری تیروئید: می تواند طولانی مدت باشد و ممکن است دائمی شود. اگر سلول ها آسیب ببینند و سطح هورمون تیروئید کاهش یابد، ممکن است علائم کم کاری تیروئید را نشان دهید، مانند:

خستگی، افزایش وزن ناگهانی، یبوست، افسردگی، خشکی پوست، ناتوانی ذهنی و کاهش تمرکز

کم کاری تیروئید

درمان مشکل تیروئید :

پرکاری تیروئید

معمولاً موقتی است، در نهایت بهبود می یابد وهورمونها را کاهش می دهد. این مرحله می تواند موقت یا دائمی باشد. تپش قلب ، اضطراب ، رعشه ، عدم تحمل گرما ، افزایش تعریق: این علائم با مسدود کننده های بتا درمان می شوند.

درد تیروئید: درد را معمولاً می توان با داروهای ضد التهابی مانند آسپرین یا ایبوپروفن کنترل کرد. اگر درد شدید باشد، ممکن است نیاز به استروئید درمانی باشد.

در اشکال دیگر، درمان عفونت برای از بین بردن تیروئیدیت حاد (چرکی)ضروری خواهد بود. تیروئیدیت ناشی از دارو معمولاً تا زمانی که داروها مصرف می شوند، ادامه می یابد.

کم کاری تیروئید

در صورت لزوم از درمان جایگزینی هورمون تیروئید برای درمان کم کاری تیروئید استفاده می شود. این نوع درمان معمولاً ۶ تا ۱۲ ماه ادامه دارد. تیروئیدیت هاشیموتو معمولاً باعث کم کاری تیروئید دائمی می شود و نیاز به درمان مداوم دارد.

در مورد تیروئیدیت هاشیموتو، کم کاری تیروئید به طور کلی دائمی است. افرادی که به تیروئیدیت حاد مبتلا می شوند معمولاً علائمی بین ۱ تا ۳ ماه دارند، اما بهبود کامل عملکرد تیروئید ممکن است ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد. این افراد حدود۵ درصد شانس ابتلا به بیماری دائمی کم کاری تیروئید را دارند.

بازه زمانی بهبودی تیروئیدی که در تیروئیدیت پس از زایمان طبیعی بوجود می آید نیز حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه است.

علائم تیروئیدیت یا اختلال تیروئید چیست؟

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد