اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 موردی که هرگز نباید در مایکروویو گرم کنید

اگر دستگاه بدون هیچ ماده غذایی یا مایعی در داخل کار کند، مگنترون مسئول عملکرد مایکروویو در نهایت امواج را جذب می کند. در نتیجه، مایکروویو ممکن است بشکند یا آتش بگیرد.

تخم مرغ

هرگز نباید تخم مرغ را در مایکروویو بجوشانید. از آنجایی که گرما در داخل تخم مرغ بخار ایجاد می کند که نمی تواند خارج شود، در نهایت منفجر می شود.

(برای جلوگیری از سوختن انگشتان و تمیز کردن آشفتگی، بهتر است تخم مرغ ها را روی اجاق گاز یا در ظرف مخصوص تخم مرغ بپزید.)

گوشت

وقتی به طور خود به خود تصمیم می گیریم برای ناهار گوشت بخوریم، ممکن است برخی از ما سعی کنیم آن را در مایکروویو یخ زدایی کنیم. در حالی که لبه نازک آن زود پخته می شود، وسط ضخیم تر ممکن است هنوز یخ زده باشد، به همین دلیل بهتر است گوشت را یک شب در یخچال یخ زدایی کنید.

علاوه بر این، یک مایکروویو که نمی چرخد ​​منجر به توزیع نابرابر گرما می شود که باکتری ها را جذب می کند.

شیر مادر

گرم کردن شیر مادر در مایکروویو به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا به طور نامساوی گرم می شود و می تواند نقاط داغی ایجاد کند و دهان کودک را بسوزاند. همچنین، برخی از پروتئین های تقویت کننده سیستم ایمنی نیز می توانند از بین بروند.

برای حفظ مواد مغذی بهتر است بطری شیر مادر را در یک لیوان پر از آب گرم قرار دهید. هنگامی که شیر مادر به دمای اتاق رسید، از شیر مادر استفاده شود.

ظروف پلاستیکی

پلاستیک گرم شده می تواند مواد شیمیایی استروژن مانند مانند BPA را آزاد کند، طبق مطالعه منتشر شده در چشم انداز سلامت محیطی، 95 درصد از 450 محصول پلاستیکی آزمایش شده این اثر را نشان دادند. شستن ظروف، بطری نوزاد یا کیسه های زیپ دار در ماشین ظرفشویی یا خیساندن آن در آب نتیجه مشابهی با مایکروویو داشت. بنابراین، بهتر است غذای خود را در یک بشقاب معمولی گرم کنید.

بشقاب های خاص

در مورد بشقاب ها، در صورتی که صفحات فلزی دارید، آنها را در مایکروویو قرار ندهید. به گفته USDA، حتی یک ظرف فلزی کوچک می تواند باعث آسیب به شما شود.

فنجان های آب

جوشاندن یک فنجان آب در مایکروویو ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما به نظر می رسد ایده بسیار بدی است. گرم کردن آب برای مدت طولانی از ایجاد حباب جلوگیری می کند. در نتیجه، مایع نمی تواند خنک شود، فوق العاده گرم می شود و با جابجایی لیوان آب جوش فوران می کند.

بهترین راه برای جوشاندن آب روی اجاق گاز یا کتری برقی است.

هیچ چیزی

جالب است که گرم کردن هیچ چیز در مایکروویو می تواند به اندازه گرم کردن یکی از موارد ذکر شده در بالا مضر باشد.

اگر دستگاه بدون هیچ ماده غذایی یا مایعی در داخل کار کند، مگنترون مسئول عملکرد مایکروویو در نهایت امواج را جذب می کند. در نتیجه، مایکروویو ممکن است بشکند یا آتش بگیرد. بنابراین، قبل از فشار دادن "شروع" همیشه مطمئن شوید که چیزی را در داخل آن قرار داده اید.

مایکروویو

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد