اونس طلا2394.45
مظنه16,166,000
18 گرم3,731,900
ارزش سکه36,421,998
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,750,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

علائم خاموش نارسایی کبد

کبد ما مسئول بسیاری از عملکردهای حیاتی در بدن ما است. اگر بیمار شود یا آسیب ببیند، آسیب قابل توجهی به بدن وارد می کند

کبد ما مسئول بسیاری از عملکردهای حیاتی در بدن ما است. اگر بیمار شود یا آسیب ببیند، آسیب قابل توجهی به بدن وارد می کند.

بیماری کبد(که به آن نارسایی کبدی نیز گفته می شود)هر گونه اختلال در کبد است که می تواند باعث بیماری شود. این یک اصطلاح گسترده است که شامل تمام مشکلات بالقوه ای است که باعث از کار افتادن کبد و اختلال در عملکرد آن میشود. به طور کلی، اگر بیش از 75 درصد بافت کبد آسیب ببیند، عملکرد کبد کاهش می یابد.

علل احتمالی و علائم هشدار دهنده بیماری کبد :

عفونت

ویروسها و باکتریها میتوانند کبد شما را آلوده کرده و باعث التهاب شوند که ممکن است کارکرد کبد را مختل کند. انگل هایی که باعث آسیب کبدی می شوند می توانند از غذا یا آب آلوده یا تماس نزدیک با فرد آلوده وارد خون شوند.

علائم خاموش نارسایی کبد

ناهنجاری در سیستم ایمنی

زمانی که سیستم ایمنی بدن به قسمت های خاصی از بدن شما حمله می کند، می تواند بر کبد شما تأثیر بگذارد. چنین شرایطی شامل بیماری های خود ایمنی مانند هپاتیت خود ایمنی و کلانژیت صفراوی اولیه است.

ژنتیک

یک اختلال وراثتی که از یکی از والدین یا هر دوی آنها به ارث رسیده است، میتواند باعث تجمع مواد مختلف در کبد و در نتیجه آسیب کبدی شود. به عنوان مثال می توان به هموکروماتوز، بیماری ویلسون و سرطان اشاره کرد.

سایر علل رایج عبارتند از:

تجمع چربی در کبد، برخی از ترکیبات گیاهی و داروهای OTC

علائم هشدار دهنده بیماری کبد

زردی

شایع ترین علامت هشدار دهنده بیماری کبد زردی است. اگر زردی دارید، ممکن است ادرارتان تیرهتر به نظر برسد و پوست و سفیدی چشمتان رنگ پریده و زرد به نظر برسد. زردی زمانی رخ می دهد که بیلی روبین در جریان خون جمع شود. بیلی روبین رنگدانه ای است که هنگام تجزیه گلبول های قرمز تولید می شود. کبد آسیب دیده نمی تواند بیلی روبین را جذب کرده و آن را به صفرا تبدیل کند.

تجمع مایعات

یکی از علائم هشدار دهنده اولیه بیماری کبدی، تجمع مایعات است. این بیماری در ۵۰ درصد افراد مبتلا به سیروز، بیماری که در آن بافت زخم، بافت سالم کبد را از بین میبرد، رخ می دهد. تجمع مایع باعث اتساع در شکم یا تورم در پاهای شما می شود. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که فشار خون در سیاهرگ های کبد شما افزایش می یابد یا زمانی که کبد شما قادر به تولید آلبومین نیست، پروتئینی که از نشت خون به داخل بافت جلوگیری می کند.

علائم هشدار دهنده بیماری کبد

خونریزی

اگر از بیماری کبدی رنج می برید، متوجه خون در مدفوع یا استفراغ می شوید یا خونریزی مقعدی را تجربه می کنید. خون با سرعت بالایی در کبد جریان دارد، اما زمانی که سیروز دارید، مسیر خون به دلیل زخم شدن، دچار مشکل می شود.

در نتیجه خون سعی می کند مسیرهای دیگری برای عبور پیدا کند. خون به طحال میرود، و برای رفع احتقان بزرگ می شود و وریدهای بزرگ شده می توانند به سرعت شروع به خونریزی کنند. یک کبد سالم می تواند پروتئین های لخته کننده تولید کند، اما یک کبد بیمار ممکن است قادر به تولید آن نباشد. در نتیجه، خونریزی بیشتری رخ می دهد.

مشکلات حافظه

گیجی و مشکلات حافظه نیز از علائم هشدار دهنده شایع بیماری کبدی هستند. وقتی کبد شما قادر به فیلتر کردن سموم نیست، این سموم به مغز میروند. که می تواند باعث مشکلاتی از جمله اختلال درحافظه، گیجی، بی حالی و حتی کما شود. پزشک ممکن است ملین لاکتولوز را تجویز کند تا سموم را در روده بزرگ نگه دارد و قبل از اینکه وارد جریان خون شما شود و به مغز برود، آنها را دفع کند.

اگر متوجه علائم هشداردهنده اولیه بیماری کبد شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد