اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رایزنی بلینکن و وزیر خارجه جدید فرانسه درباره اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور اولین گفتگوی تلفنی خود را با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه جدید فرانسه انجام داده و با وی درباره مساله اوکراین و سایر موضوعات رایزنی کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه و اروپای دولت فرانسه گفت‌وگو کرد تا به او انتصابش را در این سمت تبریک بگوید و همچنین با او در مورد برخی از مسائل مبرم جهانی که آمریکا و فرانسه در کنار یکدیگر با آنها روبرو هستند، بحث کرد.

به گفته این سخنگو، بلینکن و کولونا در خصوص اهمیت حمایت غرب از اوکراین توافق و در مورد امکان گسترش ناتو صحبت کردند.

پرایس خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا و کولونا در مورد اهمیت ادامه حمایت پایدار از اوکراین و حفظ هزینه‌های چشمگیر بر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بابت جنگی که انتخاب کرد، توافق کردند. همچنین آنها درباره اقداماتی که آمریکا و فرانسه می‌توانند با یکدیگر در راستای حمایت از عضویت کشورهای کاندیدای واجد شرایط در اتحادیه اروپا انجام دهند، گفت‌وگو کردند.

پرایس بیان کرد: آنها در عین حال به موضوع ائتلاف ناتو از جمله بحث بر سر چگونگی ارائه بهترین حمایت از نامزدهای فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو و مسائل کلیدی پیش روی اجلاس مادرید پرداختند.

از سوی دیگر بلینکن و کولونا همچنین در مورد مسائل مربوط به بحران قریب‌الوقوع جهانی غذا صحبت کردند.

پرایس ادامه داد: آنها همچنین در مورد اهمیت پیشبرد طرح حداقل مالیات جهانی برای پایان دادن به رقابت شرکت‌ها بر سر مالیات و ایجاد زمینه برای افزایش سرمایه‌گذاری و رشد بحث کردند.

کولونا روز جمعه به عنوان وزیر خارجه جدید فرانسه منصوب شد. او پیش از این سفیر فرانسه در انگلیس بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد