اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ادعای رئیس سابق ام‌آی‌۶: پوتین ۲۰۲۳ در آسایشگاه خواهد بود

رئیس سابق و یک مقام جنجالی پیشین اطلاعات انگلیس در مصاحبه‌ای ادعا کردند که ولادیمیر پوتین توسط پزشکان احاطه شده و کرملین هر چه بیشتر درگیر آشوب می‌شود و او در نهایت سال ۲۰۲۳ در آسایشگاه خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از روزنامه هافینگتون پست، کریستوفر استیل، مقام اطلاعاتی اسبق انگلیس که سابقا با طرح پرونده جنجالی مربوط به ارتباطات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با روسیه و مساله مداخله احتمالی کرملین در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مناقشه آفرید، در مصاحبه‌ای ادعا کرد که "تیمی از پزشکان، ولادیمیر پوتین را در همه جا به صورت مداوم همراهی می‌کنند."

این مقام اسبق سازمان اطلاعاتی ام.آی.۶ انگلیس در مصاحبه با شبکه رادیویی ال.بی.سی این کشور اظهار کرد: نشست‌های شورای امنیت روسیه که به صورت مفروض یک ساعت طول می‌کشیدند عملا در چند بخش برگزار می‌شوند و در اثنای آنها، او (پوتین) از جلسه خارج شده و نوعی درمان پزشکی را دریافت می‌کند.

این در حالی است که برخی دیگر هم گمانه‌زنی کرده‌اند پوتین دچار بیماری شده و در این راستا به صورت او که گاها دارای پف زیادی است و نشستنش در پشت یک میز طویل در فاصله‌ای بسیار دور از امانوئل ماکرون در زمان دیدارش با این رئیس جمهور فرانسه در ماه فوریه اشاره کرده‌اند؛ گرچه طبق گزارش‌ها، علت این اقدام این بود که ماکرون از انجام آزمایش کووید-۱۹ خودداری کرد.

تریسی والدر، مقامی که سابقا هم در مرکز مبارزه با تروریسم سازمان سیا و هم به عنوان مامور ویژه اف‌بی‌آی خدمت کرده، فوریه گفت که پوتین در ظاهر هم متفاوت به نظر رسیده و هم بسیار متفاوت عمل می‌کند.

ماه گذشته میلادی پوتین زمانی که با وزیر دفاع دولت خود صحبت می‌کرد، لرزان به نظر می‌رسید و با دستش میز را گرفته بود. نشریه د ویک نیز چندی پیش در مورد فایل صوتی یک الیگارش مرتبط با کرملین که در آن ادعای ابتلای پوتین به "سرطان خون" مطرح شده، گزارش داده است.

استیل به اسکای نیوز گفت که بیماری پوتین ممکن است "یکی از عناصر" موثر در حمله رادیکال او به اوکراین باشد؛ کرملین اما ابتلای پوتین به بیماری را رد کرده است.

کریستوفر استیل اصرار داشت که ابتلای پوتین به بیماری واضح است اما جزئیاتش مشخص نیست. او افزود: معلوم نیست که این بیماری تا چه حد مرگبار یا غیر قابل درمان است... ما نمی‌توانیم کاملاً مطمئن باشیم.

اما استیل ادامه داد: مطمئناً در حال حاضر این مساله تأثیری بسیار جدی بر حاکمیت روسیه دارد.

او ادامه داد: اغتشاش فزاینده و در واقع آشوب در کرملین وجود دارد، و اینکه هیچ رهبری سیاسی روشنی از سمت پوتینی که به طور فزاینده‌ای بیمار می‌شود، وجود ندارد و در ارتباط با ارتش، ساختارهای فرماندهی و غیره آنطور که باید عمل نمی‌کنند.

از سوی دیگر بیزنس اینسایدر گزارش داد، ریچارد دیرلاو، رئیس اسبق سرویس اطلاعات مخفی انگلیس در بازه ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴، سرویسی که همچنین به عنوان ام.آی.۶ شناخته می‌شود، پیش‌بینی کرد که ولادیمیر پوتین تا سال آینده میلادی از قدرت کنار می‌رود و به خاطر ابتلا به یک بیماری مزمن در یک مرکز پزشکی حاضر خواهد شد.

ریچارد دیرلاو روز چهارشنبه این پیش‌بینی را در یکی از قسمت‌های پادکست موسوم One Decision، که خودش هم مشترکا مجری آن بود، پیش‌بینی کرد.

او گفت: واقعا می‌خواهم جسورانه صحبت کنم. فکر می‌کنم او تا سال ۲۰۲۳ کنار خواهد رفت. اما احتمالاً به آسایشگاهی خواهد رفت که از آنجا به عنوان رهبر روسیه ظاهر نخواهد شد. این آسایشگاه راهی برای کنار زدن پوتین از قدرت بدون یک کودتا خواهد بود.

کریستو گروزف، کارشناس رسانه بلینگ‌کت در حوزه امنیت روسیه، هفته گذشته گفت که مقامات ارشد امنیتی کرملین معتقدند جنگ در اوکراین "از دست رفته" است و پوتین در حال از دست دادن تسلطش بر قدرت است.

ژنرال کایریلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین هم در گفت‌وگو با اسکای نیوز ادعا کرد که پوتین در وضعیت روحی و جسمی بسیار بدی به سر برده و بسیار بیمار است. بودانوف همچنین گفت که او "خوش‌بین" است که اوکراین پیروز خواهد شد و جنگ "تا پایان سال جاری" به پایان خواهد رسید.

دیرلاو همچنین بیان کرد که هیچ طرح جانشینی نزد رهبری روسیه وجود ندارد اما اظهار کرد که اگر پوتین وارد یک مرکز پزشکی شود، به احتمال زیاد نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه محتمل‌ترین جانشین او خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد