اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رشد ۵۳ درصدی تجارت ایران و عمان

سخنگوی گمرک گفت: تجارت غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۰ با کشور عمان چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد در وزن و ۵۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

به گزارش سایت طلا از گمرک، «سید روح اله لطیفی» در آستانه سفر رییس جمهوری به عمان در خصوص تجارت غیرنفتی دو کشور اظهار داشت: سهم صادرات ایران به عمان از این میزان تجارت ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ درصدی در وزن و ۶۳ درصدی در ارزش همراه بوده است.

وی در خصوص واردات از عمان تصریح کرد: واردات ایران از عمان هم یک میلیون و ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که ۴۹ درصد در وزن و ۴۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

سخنگوی گمرک در خصوص مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به عمان گفت: قیر، اوره، محصولات آهنی، میوه‌وتره‌بار، مصالح ساختمانی، خشکبار، مواد غذایی، شیرینی و شکلات و لوازم‌خانگی از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ بود.

لطیفی در خصوص مهم‌ترین کالاهای وارداتی از عمان نیز تاکید کرد: ذرت، زغال‌سنگ، روغن و دانه‌های روغنی، گندم، جو، ماشین‌آلات صنعتی، ماشین‌آلات راه‌سازی، مواد معدنی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، کاغذ و مقوا و لوازم‌یدکی از مهم‌ترین کالاهایی بود که از سوی شرکای عمانی خریداری شد و به ایران وارد شد.

وی تصریح کرد: صادرات به عمان در فروردین‌ماه امسال هم ۱۷۶ هزار و ۲۰۳ تن به کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۹۶ دلار که بود که نسبت به فروردین سال قبل با وجود کاهش هفت درصدی در وزن رشد ۱۰۳درصدی در ارزش داشته است.

وی افزود: واردات از عمان هم در فروردین امسال ۴۱ هزار و ۳۲۸ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۶۶ دلار بود که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹ درصدی در وزن و ۱۴۳ درصدی در ارزش داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد