اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پنج عادت بهداشتی که مخفیانه سلامت ما را تهدید می کند

اکثر ما معمولاً مطمئن هستیم که همه چیز را درست انجام می دهیم.

ما از خشک کن هوا برای خشک کردن دست ها استفاده می کنیم، ظروف را در سینک خیس می کنیم و نمی توانیم یک روز را در محل کار بدون حداقل یک فنجان قهوه پشت سر بگذاریم. اما حقیقت این است که خشک‌ کن‌ها عفونت‌ها را پخش می‌کنند، سینک مرطوب خطرناک‌ تر از صندلی توالت است و فنجان تمیز شما را از میکروب‌های دستگاه قهوه ‌ساز نجات نمی‌دهد.

ما درمجله خبری طلا امروز درباره مضرات برخی از عادت های بهداشتی صحبت می کنیم که دانشتن آن ها باعث می شود که از سلامت خود محافظت کنید.

1-خیساندن ظروف در سینک

سینک یک محیط عالی برای باکتری ها است: در آنجا می توانید سالمونلا، باسیل کولون یا استافیلوکوک را پیدا کنید. برای جلوگیری از اختلال معده و روده، لازم است سینک را نه تنها پس از شستن ظرف ها، بلکه پس از تماس با مواد غذایی مانند ماهی، گوشت خام، لبنیات و سبزیجات نیز بشویید. انبوهی از ظروف خیس شده راه حلی آسان اما ناامن است.

2-شستن دست ها با آب داغ

برخی از محققان می گویند که دمای آب بر کشتن میکروب ها تأثیری ندارد. زمان صرف شده برای شستن دست ها در این مورد مهم تر است: در 5 ثانیه چیزی را تمیز نمی کنید اما در 30 ثانیه می توانید تمام باکتری های روی دستان خود را از بین ببرید. با شستن مرتب دست ها در آب داغ، عملکرد محافظتی پوست خود را کاهش می دهید و ممکن است تحریک یا درماتیت ایجاد شود.

3-ورزش کردن با آرایش

گاهی اوقات با عجله از مطب به باشگاه می‌رویم و فکر می‌کنیم که وقت گذاشتن برای پاک کردن آرایش بیهوده است زیرا به هر حال بعد از تمرین دوش می‌گیریم. با این حال، در طول تمرین، پوست ما نیاز به تنفس و تمیز کردن خود دارد. اگر آرایش می کنید، ممکن است منافذ را مسدود کند. در نتیجه می توانید مستعد مشکلات پوستی شوید. قبل از تمرین آرایش خود را پاک کنید.

4-استفاده از دست خشک کن

اینکه ما با دست به خشک کن دست نمی زنیم، فقط یک توهم تمیزی است. در واقع، خشک کن های برقی بسیار غیربهداشتی هستند: آنها باکتری های زیادی را می گیرند و با جریان هوا پخش می کنند و ممکن است وارد ریه ها، پوست یا بدن فرد شوند. دستمال کاغذی کارآمدتر و تمیزتر از دست خشک کن برقی است.

5-استفاده از دستگاه قهوه ساز اداری

مخزن قهوه ساز محیطی مناسب برای انواع مختلف باکتری ها است. تعداد میکروب‌ها در دستگاه قهوه‌ساز اداری بیشتر از دستگیره در حمام خانه شماست. به منظور محافظت از سلامت خود، مخزن را تا حد امکان با آب بسیار داغ و صابون ظرفشویی بشویید. درست کردن یک وعده قهوه بی خطرتر است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد