اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش شدیداللحن دمشق به نسخه‌پیچی‌های اردوغان

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارت رئیس‌جمهور ترکیه درباره ایجاد «منطقه‌ای امن» در شمال سوریه این سخنان را «سخیف» و بازیچه ترکیه خواند.

به گزارش سایت طلا،وزارت امور خارجه سوریه، بعدازظهر امروز (جمعه)، در واکنش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره ایجاد «منطقه‌ای امن» در شمال سوریه بیانیه‌ای شدیداللحن صادر کرد.

رئیس‌جمهور اخیرا در اظهاراتی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست که برای اسکان آوارگان به این کشور در ایجاد آنچه «منطقه امن» خواند، خطوط مرزی با سوریه کمک کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه این کشور در واکنش به این اظهارات گفت: «اظهارات سخیف رئیس‌جمهور رژیم ترکیه درباره ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه بازیچه‌‌ای خصمانه است که این رژیم علیه سوریه و تمامیت ارضی آن دارد به راه می‌اندازد. چانه‌زنی‌های رذیلانه‌ای که رژیم ترکیه انجام داده و همچنان انجام می‌دهد، از نداشتن کمترین میزان فهم سیاسی و اخلاقی برای تعامل با بحران سوریه حکایت دارد چراکه این رژیم خود همواره بخشی از این بحران بوده و هست و آن را با طرح تجزیه و تقسیم [سوریه] تداوم بخشیده است؛ طرحی که تنها در راستای اهداف اسرائیل، آمریکا و غرب می‌باشد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هدف از ایجاد چنین منطقه‌ای مطلقا برای محافظت از مناطق مرزی میان سوریه و ترکیه نیست، بلکه هدف اصلی آن استعمار و ایجاد یک کانون قابل انفجار است که اساسا به اجرای طرح‌های تروریستی ضد مردم سوریه کمک می‌کند. دولت جمهوری عربی سوریه بر رد مطلق چنین دستاویزی تأکید می‌کند و از آن دسته کشورهای منطقه و جهان که در تأمین مالی چنین طرح‌های جنایتکارانه‌ای ایفای نقش کردند و آن را تبلیغ نمودند، می‌خواهد که فورا از حمایت رژیم ترکیه برای تحقق اهداف شیطانی‌اش دست بردارند.»

وزارت امورخارجه سوریه همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که برای دست‌یابی به اهداف کوته‌بینانه با رئیس‌جمهور ترکیه بر سر خاک دیگر کشورها چانه نزنند؛ اهدافی که آثاری فاجعه‌بار برای امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت.

دمشق در پایان تأکید کرد که با تمام ابزارهای مشروع با این توطئه جدید اما دیرینه برای دفاع از مردم و تمامیت ارضی خود مقابله خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد