اونس طلا2208.3
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نخست وزیر فنلاند: ناتو برنامه ای برای استقرار پایگاه یا سلاح اتمی ندارد

نخست وزیر فنلاند امروز (پنجشنبه) در جریان سفر به رم، ایتالیا گفت: ائتلاف نظامی ناتو برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات اتمی یا پایگاه‌های دائمی خود در فنلاند ندارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، سانا مارین، نخست وزیر فنلاند در گفت‌وگویی با روزنامه کوریر دلا سرا گفت: ناتو هیچ تمایلی برای استقرار تسلیحات اتمی یا پایگاه‌های دائمی خود در فنلاند ندارد.

فنلاند و سوئد روز چهارشنبه رسما برای پیوستن به ائتلاف ناتو درخواست دادند؛ تصمیمی که با حمله روسیه به اوکراین انجام شد، اما با اعتراض ترکیه نسبت به روند الحاق این دو کشور مواجه شده است چون آنکارا، فنلاند و سوئد را حامی تروریسم می‌داند.

نخست وزیر فنلاند همچنین ادامه داد، بر این باور است که این مساله را می‌توان از طریق گفت‌وگو حل و فصل کرد.

وی همچنین افزود: فکر می‌کنم در این مرحله مهم این است که آرامش داشته باشیم و با ترکیه و دیگر کشورهای عضو ناتو وارد گفت‌وگو شویم و به سوالات موجود پاسخ دهیم و سوءتفاهم‌ها را حل کنیم.

مارین همچنین گفت که مساله استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو یا پایگاه‌ها در فنلاند بخشی از مذاکرات عضویت هلسینکی با این ائتلاف نظامی نیست.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه پس از دیدار با همتای فنلاندی خود گفته بود، رم قویا از درخواست استکهلم و هلسینکی برای پیوستن به ناتو حمایت می‌کند و مایل است هرگونه روند داخلی برای پیوستن این دو کشور به ناتو را در اسرع وقت تسریع بخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد