اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا قیمت طلا با افت شدید تری مواجه خواهد شد؟

قیمت طلا طی هفته اخیر نوسان بسیار زیادی را تجربه کرده است اما تا این لحظه نتوانسته تغییر معناداری در قیمت خود ایجاد کند. هرچند جو حاکم بر بازار همچنان نزولی است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا برای سومین روز متوالی هیچ حرکت مشخصی انجام نداده و در محدوده 1800 تا 1825 دلار به نوسان پرداخته است. قیمت هر اونس طلا در لحظه نگارش این خبر 1812 دلار می باشد که 4 دلار در روز کاهش یافته است.

اظهارات تندروانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز سه‌ شنبه، مجدداً بر انتظارات بازار مبنی بر تشدید سیاست های مالی توسط بانک مرکزی آمریکا تأکید کرد که به عنوان یک عامل اصلی نزولی برای طلا در نظر گرفته می شود.

پاول در یکی از رویدادهای وال استریت ژورنال گفت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که تورم به سطوح سالمی برسد حمایت خواهد کرد. این موضوع باعث شد تا ارزش شاخص دلار افزایش یافته که به عنوان باد مخالف اصلی برای طلا عمل می کند.

طلا

از طرف دیگر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهانی از طلا حمایت می کند. قرنطینه های شدید در چین و ادامه جنگ روسیه و اوکراین به این نگرانی ها دامن زده و باعث می شود تا خطر رکود روز به روز پررنگ شود.

فعالان بازار اکنون مشتاقانه منتظر گزارش اقتصادی ایالات متحده هستند که شامل انتشار شاخص تولید فیلی فدرال رزرو، ادعا های اولیه هفتگی بیکاری و داده های فروش خانه است.

از منظر فنی نیز طلا شرایط چندان مناسبی ندارد. طلا برای صعودی شدن نیاز دارد تا بالاتر از 1835 دلار قرار بگیرد که طی روز های اخیر نتوانسته است به این محدوده نزدیک شود.

از طرف دیگر نمودار ها نشان دهنده این هستند که طلا در مسیر نزولی حمایت های چندان قدرتمندی نداشته که نشان دهنده احتمال سقوط هرچه بیشتر طلا می باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد