اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا همچنان نزولی، قدرت صعود طلا از دست رفته است

قیمت طلا که طی ماه های گذشته روند صعودی قابل توجهی را تجربه کرده بود، طی 4 هفته اخیر در یک روند نزولی قرار داشته و به نظر می رسد قدرت صعودی خود را از دست داده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در نیمه اول روز گذشته یک رشد نسبی را از خود نشان داد و تا نزدیکی 1825 دلار صعود کرد که ناشی از کاهش ارزش شاخص های بازار سهام در پی فروش گسترده در این بازار بود.

با این حال طلا نتوانست بالاتر از 1825 دلار باقی بماند چراکه افزایش ارزش دلار آمریکا مانع از هرگونه صعود پایدار برای فلز زرد می شود. همچنین سخنان دیروز جروم پاول رئیس فدرال رزرو نیز باعث تحریک بازار و کاهش قیمت طلا شد.

طلا

پاول در سخنرانی خود اشاره کرد که فدرال رزرو در حال حاضر بر روی کاهش تورم متمرکز شده است حتی اگر این بدان معنا باشد که تعداد مشاغل ایجاد شده کاهش یافته و نرخ بیکاری بالا تر رود.

با وجود اینکه سیاست فدرال رزرو تا پیش از این نیز همین بود، اما گفتن این حرف ها باعث شد تا سرمایه گذاران موضع پاول و فدرال رزرو را تهاجمی تر برداشت کنند.

در دیگر بازار ها، قیمت نفت خام در روز گذشته به 110 دلار به ازای هر بشکه رسید و بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در عدد 2.9 قرار گرفت. همچنین شاخص دلار نیز به شل قابل توجهی افزایش یافت.

سرمایه گذاران در حال حاضر نگران به خطر افتادن رشد اقتصاد جهانی و افزایش بیشتر تورم هستند. افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در کشور چین و قرنطینه های شدید این کشور به همراه ادامه جنگ روسیه و اوکراین باعث تشدید نگرانی فعالان بازار شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد