اونس طلا2337.71
مظنه14,841,000
18 گرم3,426,000
ارزش سکه33,436,773
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,850,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

احتمال آزمایش موشکی یا اتمی کره شمالی حین سفر بایدن به آسیا

تازه‌ترین ارزیابی اطلاعاتی آمریکا حکایت از آن دارد که کره شمالی احتمالا حین سفر رئیس جمهور آمریکا به آسیا آزمایش موشک بالستیک یا اتمی زیر زمینی انجام می‌دهد.

به گزارش سایت طلا ، آخرین ارزیابی اطلاعاتی آمریکا حکایت از آن دارد که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش احتمالی موشک بالستیک قاره پیما ظرف ۴۸ تا ۹۶ ساعت آینده است. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است در روزهای آینده عازم آسیا شود.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» بایدن روز پنجشنبه عازم کره جنوبی می‌شود و پیش از سفر به ژاپن در روز یکشنبه آینده با «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی دیدار خواهد کرد. وی قرار است با سران ژاپن، استرالیا و هند دیدار کند.

کره شمالی در سال جاری تعدادی آزمایش موشک بالستیک انجام داده و سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی می‌کنند که پیونگ یانگ ممکن است برای اولین آزمایش اتمی زیرزمینی خود در نزدیک به پنج سال اخیر آماده شود.

در ارزیابی تازه اطلاعاتی آمریکا آمده است که دولت «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی درحال آماده سازی تاسیسات آزمایش اتمی «پونگی ری» است و نشانه‌هایی از فعالیت پرسنل و خودروها در این سایت از طریق تصاویر ماهواره‌ای مشاهده شده است.

اگر کره شمالی آزمایشی انجام دهد، این هفتمین آزمایش اتمی زیرزمینی این کشور و اولین آزمایش از سال ۲۰۱۷ به این سو خواهد بود.

«کیم تائه هیو» معاون مشاور امنیتی کره جنوبی روز چهارشنبه در نشستی درباره سفر آتی بایدن گفت که آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی «قریب‌الوقوع » اما احتمال آزمایش اتمی «کم» به نظر می‌رسد.

«کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی، چندی قبل بر لزوم تقویت نیروی نظامی این کشور در برابر تهدیدات اتمی دشمنان تاکید کرد. کیم در نشستی با فرماندهی «ارتش خلق کره» بر لزوم حفظ برتری نظامی این کشور تاکید کرده بود.

رئیس کره شمالی اخیرا حین یک رژیه نظامی اظهار داشت که تسلیحات اتمی کشورش «نمادی از قدرت ملی» است و باید به آن تنوع بخشیده شود. وب گفت: «ما برای آماده‌سازی برای اوضاع آشفته سیاسی و نظامی و تمامی انواع بحران‌های آتی نیروی اتمی خود را با بالاترین سرعت ممکن افزایش خواهیم داد.»

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد